maandag 27 november 2017

Op stap...

Woensdag 15 november. Als hij nog geleefd had, was mijn schoonvader vandaag jarig geweest. Hij leeft al 15 jaar niet meer, maar zoals ik al eerder zei: de data zitten zo in je hoofd dat je automatisch aan ze denkt op de dag dat ze zouden verjaren. Hij was wat je noemt een erudiete man. Rustig, gezaghebbend, belezen en vriendelijk. Veel mensen hebben mooie herinneringen aan hem. Zo ook ik. Vandaag was het weer mooi en ik besloot op stap te gaan met de rollator. Eerst naar de kerk want dat had ik al eerder gedaan en ik wist dus dat ik dat kon. Daar kun je op woensdag een koffie of thee drinken en even een praatje maken. 


Zo geschiedde. Onderweg kwam ik nog langs de kringloopwinkel en natuurlijk ging ik ook daar even naar binnen. Er was niks van mijn gading maar het was leuk er even doorheen te lopen. Ik weet niet of jullie graag naar dit soort winkels gaan, maar zijn jullie het met me eens dat er niet veel moois meer te ontdekken valt? Is dat omdat ik in de 'verkeerde' streek woon? Een kringloopwinkel is immers vaak een afspiegeling van de omgeving? Mijn omgeving houdt niet van oud en dus is alles bijna nieuw. En schoon. En heel mooi geëtaleerd. Misschien ook zijn er teveel kringloopwinkels? Dat kan natuurlijk ook.


Na de kringloopwinkel en de thee met praatje in de kerk was er nog een missie te vervullen. Ik wilde naar de nabijgelegen boekwinkel. We hebben er twee in het dorp. De ene heeft veel boeken en kennis van zaken en is van de overbuurvrouw. De andere winkel was eerst Bruna, daarna zelfstandig en is nu van een andere keten waarvan ik de naam niet kan reproduceren. Donkergroen is het allemaal nu. Zij hebben veel tijdschriften. En ik had zin in tijdschriften. Om te lezen maar ook om plaatjes te knippen voor de cadeaulabels die je hier op de foto's ziet (niet precies deze hoor). Na mijn verkoop in het verzorgingshuis was het tijd om e.e.a. weer aan te vullen. Papier had ik nog genoeg maar de kaartjes moesten nog versierd. Ik doe 15 labels in een zakje en verkoop ze dan voor een euro. Geen geld natuurlijk maar och, ik heb er lol in.


Eigenlijk was het nét even te ver. Ik had niet naar de kringloop moeten gaan maar me aan het originele plan moeten houden maar zoals altijd was de geest gewillig maar het vlees zwak. Zeg ik het nou goed? Het was nog een hele toer om thuis te komen. Ik moest zelfs nog even wat rusten op het zitje van de rollator. Het was toch lekker weer dus niet erg. Ik keek wat naar de blauwe lucht, de overdrijvende wolken en de mooie kleuren van de vallende bladeren. Na een paar minuten kon ik het laatste stukje naar huis afleggen. Blij dat het toch weer gelukt was. Kleine stapjes, dag na dag. Ik droom er van dat ik weer kan fietsen of autorijden. Aan de andere kant ben ik een ontzettende geluksvogel dat ik dit al weer kan. Daar kon ik in de eerste weken ook alleen maar van dromen en kijk nu eens :-)

2 opmerkingen:

  1. Een hele overwinning maar dat geeft vaak een goed gevoel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed zeg, je bent wel een echte door zetter! Wel fijn dat je af en toe even een pauze kunt inlassen.

    Lieve groetjes van Thea

    BeantwoordenVerwijderen