maandag 6 november 2017

Medicijnen

Vrijdag 29 september. Een van de dingen die ik met de 'oude' huisarts besprak gisteren was dat ik nog weinig zin heb in eten en drinken. Het rare is dat ik vrijwel geen smaak heb. Alles smaakt ongeveer hetzelfde; naar karton. Het is zeker belangrijk om niet veel maar wel de goede dingen te eten om te kunnen herstellen maar ik heb er simpelweg geen zin in. Ik ben er allereerst te moe voor. Elk anderhalf uur moet ik uit bed om een paar passen te lopen. Ik heb veel last van kramp. Dan begin je de dag eigenlijk al te moe. In de ochtend wat yoghurt met muesli eten gaat nog het best. Het heeft ook wel te maken met de medicijnen zei de huisarts. Dat zou best kunnen. Ik heb een flinke voorraad meegekregen van het ziekenhuis. Nu slik ik gemakkelijk pillen (zelfs zonder water) maar dit is nogal wat. Het voorschrift is dat ik ze slik tot ze op zijn. Ik hoef dus niet af te bouwen, daar hebben zij al aan gedacht. 


Ik zal het rijtje eens opnoemen. En er meteen bijzeggen dat dit MIJN lijstje is. Andere patiƫnten kregen andere medicijnen. Het is dus maatwerk.

1x per dag slik ik een capsule 200mg celecoxib tegen de pijn en de ontstekingen
1x per dag slik ik een tablet enalapril/hydrochloorthiazide 20/12,5 mg tegen de hoge bloeddruk
1x per dag prik ik 0,6 ml nadroparine dat is een bloedverdunner tegen de trombose
1x per dag slik ik een capsule omeprazol mor 20 mg en dat is een maagbeschermer
4 tot 6 keer per dag een capsule 5 mg oxycodon een kortwerkende pijnbestrijder die 4 uur werkt
2x per dag slik ik een tablet 5 mg retard oxycodon een langwerkende pijnbestrijder die 12 uur werkt. en dan tot slot nog 4 keer per dag 2 paracetamol tabletten.

Een indrukwekkende lijst met 'rommel' om naar binnen te werken. Het staat me tegen om zoveel te slikken maar de medicatie is met grote zorgvuldigheid samengesteld staat er op de medicijnlijst. Gezien de hoeveelheid pijn moet ik maar doen wat er staat. Ik moet er niet aan denken hoe het zou voelen als ik dit niet zou doen. Maar veel is het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten