vrijdag 30 november 2018

Zomaar niks en toch zo bijzonder...

Maandag 19 november 2018. Ik weet niet precies wanneer het begonnen is maar de laatste tijd zie ik overal iets in. Raar is dat he? Je ziet dingen waar je jaren aan voorbij ging ineens op een andere manier. Zo maakte maakte ik per ongeluk deze foto van het dekbed. Ik drukte denk ik op het knopje van de telefoon bij het opstaan. Omdat hij zo uit zijn context gehaald is is het ineens bijzonder. Tenminste dat vind ik dan. 



Zo haalde ik de muntblaadjes uit mijn theewater omdat de thee anders te sterk zou worden. Ik keek naar de structuur van de blaadjes en maakte er een foto van. De kleur van het blad aan de voorkant, De nerven aan de achterkant. Het viel me ineens op hoeveel verbindingen er wel niet zijn in zo'n klein blaadje. Zomaar niks en toch zo bijzonder.


Het plein in het dorp hier verderop is laatst opnieuw ingericht. Verschillende soorten stenen en patronen zijn gebruikt om looproutes, fietsroutes en weet ik wat nog meer aan te geven. Ineens viel me dit patroon op. Niet eerder zag ik het, terwijl ik er toch regelmatig overheen liep. Op dit plein staan ook de bomen met de mooie koperachtige platen met blaadjes er omheen. Ik liet ze al eens eerder zien.


Nog iets wat me opviel. Het tafeltje waar ik thee zat te drinken. Inplaats van naar de mensen om me heen te kijken, keek ik nu naar het tafeltje. Een tafeltje zoals er zo heel veel zijn in Nederland. Een tafeltje waar ik meerdere keren aan het gezeten afgelopen jaren. Ik maakte een foto en drukte af. Precies op het moment dat de zon doorbrak. Niet heel goed gelukt dus. Maar toch interessant omdat de tafel er ineens behalve diverse soorten bruin ook een soort van grijsgroene kleur bij kreeg.


Zomaar wat foto's van alledaagse dingen. Zomaar niks en toch zo bijzonder :-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten