woensdag 28 november 2018

Blokken...

Vrijdag 9 november 2018. Vandaag ging ik naar de bazaar van de kerk hier om de hoek. Ik vind het leuk om wat tussen de spullen van de rommelmarkt te snuffelen. Soms vind ik iets, maar vaker vind ik niks. Ik liep wat mensen tegen het lijf die ik al een tijdje niet gezien had. De complimenten waren niet van de lucht. Ze vonden dat ik er goed uitzag. Dat ik weer goed loop. Dat ik 'alles' weer kan en zo nog meer. Het werd voor me ingevuld terwijl ik alleen maar dacht.... zie je dan niet hoe ik er echt aan toe ben? Maar nee. Ik kan dus denk ik best goed toneelspelen bedenk ik me nu :-)))) 


Nu is zo'n bazaar natuurlijk ook niet echt de gelegenheid om iemand diep in de ogen te kijken. Bij een vluchtige blik kom ik best door de controle -van het gaat weer goed-. Ik laat het erbij. Het is wat het is. Ik kocht een mooie plant. En wat tijdschriften. Ik kocht wat bakvormpjes om er kaarsen in te maken. Ik heb ze hier wel eens laten zien volgens mij.


En ook kocht ik een zak warme oliebollen. Ze bakken daar heel erg lekkere oliebollen. Het is een ware kunst ze te pakken te krijgen want echt heel veel mensen vinden ze lekker. Het lukte me en blij ging ik naar huis. Gelukkig woon ik maar 250 meter van deze kerk en kon ik terug gaan om de rest op te halen. Eerst de plant in de fietstas met de bakvormen en de tijdschriften. Aan de andere kant de warme oliebollen. De tweede rit nam ik de ton met blokken mee. Die kocht ik voor kleine man om mee te spelen als hij hier is. Kleine man is een bouwer en stapelt graag. Als hij er te groot voor wordt ga ik ze voor mezelf gebruiken.


Maar daarover later meer. Ik hou er van om dingen opnieuw te gebruiken. Of gebruikte dingen te kopen. Nieuw boezemt me altijd wat angst in. Gebruikte dingen hebben een wat minder hoge drempel. Er mankeert meestal wat aan. Het heeft een gebruiksaanwijzing. En die heb ik ook. Misschien daarom ...... :-) Vanavond ging ik vroeg naar bed want voor morgen staat er een belangrijke gebeurtenis op het programma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten