woensdag 28 november 2018

Rood...

 Donderdag 8 november 2018. Ik knip woorden uit tijdschriften. Tot nu toe bewaarde ik ze in plastic zakjes in een schoenendoos. Gesorteerd op letter. Dat ging prima maar nu vond ik een leuk kastje met heel veel lades er in.


Sorry, de foto is wat donker. Ik heb hem lichter gemaakt maar als ik hem hier plaats wordt hij toch weer donker. Het is een kastje met 35 kleine lades er in. Geschikt om de letters in te doen. Onderin zit een grote lade en daarboven twee kleinere lades. Ik werd blij toen ik het zag in de kringloopwinkel. Niet alles is meer compleet. Sommige greepjes ontbreken. Hier en daar zit er een scheur in. Voor mij is dat niet erg. Ik doe er de woorden in met de letters die ik niet vaak gebruik.


Het is van het merk Mars. Ik kan me vaag herinneren dat mijn schoonvader ook zo'n soort kastje had om er zijn schroeven en spijkers in te bewaren. Het is helderrood en dat maakt me gelukkig. Rood is mijn lievelingskleur. Ja, ik ben blij met mijn kastje.


Langzaamaan vormt zich een idee voor de toekomst. Maar het wisselt nog per dag. Ik moet weer leren leven. De ene dag gaat dat beter als de andere. Het komt goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten