vrijdag 23 november 2018

Lampje aan lampje uit....

Woensdag 31 oktober 2018. Vandaag vieren we de verjaardag van mijn nichtje. De dochter van mijn broer. Haar grote broer is laatst naar Zuid- Afrika vertrokken. Waar hij het overigens prima naar zijn zin heeft. Maar dat terzijde. Ik weet nog goed dat ze geboren werd. Zo'n lief klein hummeltje was het. Nu is ze 1.84 m en woont ze met haar vriend in een schattig huisje in mijn geboortedorp. En heeft ze zelfs plannen om een huis te gaan kopen. 


Ik vertelde laatst over de nieuwe vloerbedekking in de logeerkamer. Die is inmiddels gelegd en het ziet er weer als nieuw uit. Al eerder was alles fris geschilderd en nu moesten alleen nog een paar kleine hindernissen genomen worden. En zoals jullie misschien herkennen, kan dat soms even duren.


Zo hing er al jaren een peertje aan het plafond. Het was opgehangen toen we hier aan het klussen begonnen en het werd maar niet vervangen. Ik wist gewoon geen leuk lampje te vinden. Tot een paar maanden geleden.


Ik liep er bij toeval tegenaan. Dit waren nog eens leuke lampen. Simpel en mooi strak maar toch een beetje speels. Je kunt ze in lengte verstellen. Eventueel kun je er de stang tussenuit halen en hem dan als plafondlamp monteren maar dat is voor ons hoge huis geen optie.


Ik vond de lamp meteen mooi. Op de grote slaapkamer hangen nu twee varianten. Ze zijn net weer anders als deze. De man heeft weer een andere op zijn kantoor en in de logeerkamer hangt er dus ook een nu. (Ze doen me een beetje aan de stijl van Gispen denken.)


Net als een mooi lampje in dezelfde stijl op het nachtkastje staat. Daar heeft de man er ook twee van op zijn bureau. Het ziet er gezellig uit als je in de avond langs zijn kamer loopt. Ook zeiden al verschillende mensen dat het er van buiten ook mooi uitziet. Hij heeft wel wat sterkere lampjes er in als op de logeerkamer natuurlijk. Het verduisteringsgordijn in het Veluxraam is ook gemonteerd. Nu alleen nog een fijne stoel en een nachtkastje. Misschien geef ik dit nachtkastje wel een likje verf. Ik zie wel. Voorlopig is er weer een mooie stap gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten