donderdag 29 november 2018

Stempelen...

Dinsdag 13 november 2018. Weten jullie nog dat ik een paar posts geleden de blokken liet zien die ik kocht. De blokken voor kleine man die zo graag bouwt? Ik vertelde dat ik zou laten zien wat ik er mee zou doen als hij er niet meer mee zou spelen. Ik dacht daar weer aan toen ik net een van de laden van mijn kast opruimde. Daar bewaar ik o.a. ook de kleine blokjes van vroeger. Ik heb er heel veel van en de kinderen van nu spelen er niet mee want ze zijn voor hen denk ik niet aantrekkelijk. Ik laat jullie nu zien waar ik ze voor gebruik.


Als jullie de foto hieronder ziens wordt w.s. al een en ander duidelijk. Regelmatig zie ik dit soort setjes met stempels in de kringloopwinkel liggen. Hier en daar ontbreekt er wat en niet alle aanwezige stempels zijn nog in even goede conditie en daarom zijn ze vaak voor een habbekrats te koop. Zo kwam ik laatst dit setje tegen. Het is geprijsd voor 20 cent maar uiteindelijk kreeg ik het van de verkoopster voor minder want ze was blij dat ze het kwijt was. Ik ben blij dat jij het meeneemt, zei ze :-)


Nu is het zo dat ik wel een houdertje heb voor deze stempel maar dat blokje is niet heel groot. En als je stempel groter is dan het blokje kun je er dus geen druk op zetten en krijg je geen mooie afbeelding. En ja.... daar komen dus de blokjes in beeld. Ik plak de grotere afbeelding gewoon op zo'n houten blokje en klaar is kees. Zo krijgt het een nieuwe functie en kunnen de stempels weer gebruikt worden. Het kost alleen een beetje lijm en moeite. Leuk toch? :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten