vrijdag 30 november 2018

Hij komt, hij komt...

Zaterdag 17 november 2018. Vandaag vieren we de verjaardag van neef R. We hebben hier twee neven met dezelfde voornaam. De zoon van mijn broer die nu in Kaapstad woont en de andere neef (met dezelfde naam dus) die de zoon van de jongste zus van de man is. Met hem hebben we vrijwel geen contact maar natuurlijk feliciteerden we hem wel van harte met zijn verjaardag. 

Om twaalf uur zaten we samen startklaar om naar de intocht van Sinterklaas en zijn Pieten te kijken. Jammer voor al het gedoe rondom zwarte Piet maar toch keken we met veel plezier. Samen met de kindjes in Z-A en de kleintjes hier in Nederland en wat leuk dat dat tegenwoordig kan met al die handige apparaten en zo. Het zag er vast heel bijzonder uit. De man en ik. Met het bord op schoot :-) en al die kinderen in hun eigen huizen ook met het bord op schoot. 


We keken gisteren al naar het Sinterklaasjournaal en hoewel het allemaal toch wel weer spannend was, kwam het allemaal weer goed. De chocoladeletters werden opnieuw gesmolten en in de goede dozen gedaan. Amerigo zag er goed uit en alle kindjes zijn blij dat de goedheiligman weer in het land is. In de supermarkt hier in het dorp was een mooie hoek gemaakt. Met een grote schoorsteen en leuke cadeautjes. De wortels en mandarijnen waren in de aanbieding. Ik heb maar vast wat gekocht want je weet maar nooit toch? :-) Na aankomst van de Sint kocht ik nieuwe schoenen en daarna vond ik het wel weer welletjes en was het tijd voor de zaterdagkranten en een grote mok thee. Lekker weekend vieren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten