donderdag 29 november 2018

Ogenschijnlijk...

Woensdag 14 november 2018. Na een druk weekend met aansluitend breiclub en allerlei klussen die gedaan moesten worden is er nu eindelijk weer eens tijd om wat foto's uit te zoeken. Ik vond drie foto's die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben maar eigenlijk toch ook weer wel... 

Op de eerste foto zie de je polsen van twee dames op leeftijd. (Ik moest dat er van ze bijzetten hoor). Ze dragen allebei een zelfgemaakt loom armbandje. Je ziet het doosje met de rest van de bandjes nog net bij de hand van de dame met de groene trui. Ik heb hen geleerd zo'n bandje te maken. Vonden ze geweldig! Leuk he? 

De dames zijn vrijwilliger in een winkeltje voor het goede doel. Ze krijgen veel donaties van oud-verzamelaars die overlijden of te oud worden. De dames geven deze weer weg aan mensen die verzamelen. Omdat mijn vader vaak de telefoon niet opneemt omdat hij daar geen zin in heeft ( o o o) krijg ik soms een berichtje van ze dat er iets klaarstaat voor pa. Ik haal dat dan op en bedank de dames uitbundig. Een donatie in hun spaarvarken is natuurlijk bij dat bedankje inbegrepen :-) Soms drink ik even thee maar soms ook niet.  Het ligt een beetje aan de tijd die ik beschikbaar heb. 


Hieronder zie je pa met nieuwe sigarenbandjes die de dames me gaven. Speciale bandjes zijn het. Merk: Willem 2 en dan alleen de hele kleintjes. Hij haalde meteen het album erbij om te zien of hij ze al had. Hij had er 20 (!) nog niet. Ik zat aan de overkant van de tafel en keek zo een kwartier lang naar de bovenkant van zijn hoofd. Echt! Hij was gewoon vergeten dat ik er was. Zo ging hij op in zijn verzameling. Grappig toch? Ik las ondertussen het kerkblad en de streekkrant. Hij bewaart ze altijd voor me en ziet dan aan de hoeveelheid kranten hoe lang ik niet geweest ben :-)


Ik kreeg van de dames een stel oude houten kleerhangertjes. Iemand- geen idee wie- hing ze op een soort van creatieve manier tussen de takken-mannetjes die tijdelijk logeren in mijn kaartenrek. Het gaf een grappig effect. Drie ogenschijnlijk onbelangrijke en niet bij elkaar horende foto's. En toch.....


2 opmerkingen:

  1. ha wat gaaf om zo nog weer iets te vinden voor de verzameling van je vader ik snap wel dat hij je even vergeten was. Erg leuk om te lezen dat winkeltje lijkt me super gezellig ( waar is dat te3 vinden ? ) je weet maar nooit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het winkeltje is te vinden in Ottoland. In de oude brandweerkazerne. Het is alleen op dinsdagmiddag open van half twee tot ongeveer vier uur.

      Verwijderen