vrijdag 23 november 2018

Paagman..

Donderdag 1 november 2018. Een nieuwe maand. Wat gaat de tijd toch razendsnel voorbij. Terwijl ik dit schrijf zijn we al weer hard op weg naar december. De kleur van deze maand is grijs. Ik weet niet waarom maar ik vind grijs bij deze maand horen. November is een drukke maand qua verjaardagen. Het is altijd even passen en meten om alles te vieren. Maar dat komt altijd weer goed :-)


Al jaren loop ik, als ik in de stad ben, even bij Paagman binnen. Iedereen die met enige regelmaat in Den Haag komt, of er misschien woont, kent Paagman. Het is een geweldige boekhandel. Goede service, mooie collectie, een gezellig cafe waar je je koffie kunt drinken. Ik kom er zo graag.


Ik begin meestal bij de kinderboeken. Met al die kleintjes in de familie is er altijd wel een die een boek wil hebben. Ze worden graag voorgelezen:-) Dan ga ik via de tijdschriftenhoek naar de grotemensenboekwinkel om daar mijn keuze te maken. Meestal heb ik al een verlanglijstje moet ik eerlijk bekennen. Daarna even een kop koffie en dan eindig ik in de kantoorboekhandel. Ik ben dol op pennen en papier en zo. Dus dat bewaar ik voor het laatst.


Gek genoeg ging ik in die afdeling nooit eerder de trap af. Ik dacht eigenlijk dat dat niet mocht. Totdat iemand me zei dat dat gewoon kan. Het voelde een beetje vreemd om daar rond te lopen. Het was een soort van opslagplaats- rariteitenkabinetachtige ruimte. Ik vond er mooie pergamijn envelopjes waarmee ik zeer in mijn nopjes was :-) Het was een leuke ontdekking zo in de gewelven van het gebouw. Of misschien moet ik zeggen gebouwen want het zijn meerdere panden. Het was fijn er weer eens even te zijn :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten