zaterdag 16 december 2017

Omslagdoek

Vrijdag 8 december. Vandaag laat ik weer eens een breiwerk zien. Ik brei en haak tussen de bedrijven door. Als ik koffie drink brei ik een paar naaldjes. Als ik aan de telefoon ben (langere gesprekken met mijn vader of zusje) haak ik wat. Als ik wacht tot het eten klaar is brei ik weer wat en zo kom ik al met al nog tot een aardige productie. Soms brei ik in de avond ook nog wat maar nooit heel lang achter elkaar want dan krijg ik last van mijn arm. 


Het patroon van deze omslagdoek liet ik al eerder en wat uitgebreider zien volgens mij. Zo niet, dan hoor ik het wel en geef ik het alsnog. Ik gebruikte garen van Zeeman en omdat ik hem wat royaler wilde maken heb ik er drie bollen van 100 gram voor gebruikt. Ik begin te breien met 1 steek. Bij de volgende naald maak ik steeds eerst een omslag en zo meerder ik en brei ik door tot het garen op is. Je kunt hem op verschillende manieren dragen. Met de punt naar voor....


Hier boven zie je de achterkant. Leuke kleur vind ik. Jammer genoeg niet meer in de winkel te koop. Ik denk dat dit garen van drie jaar geleden is. Ik wilde deze doek eerst zelf houden maar had er geen jas bij en daarom ging hij mee met de andere sjaals voor het goede doel. Mijn schoonzus nam de sjaals mee naar haar woonplaats. Daar zouden ze opgehaald worden door de enthousiaste ontvangster.


Of dat gebeurd is weet ik eigenlijk niet. Ik hoorde niks meer. Niet van de kant van schoonzus en ook niet van de andere kant. Het is nu al weer even geleden dat ik e.e.a. meegaf en ik denk steeds... zou alles goed aangekomen zijn? Misschien vond ze er wel niks aan. Misschien dit... misschien dat... waarom laat ze niet even wat horen? Schoonzus niet en die andere mevrouw niet.... Dat is natuurlijk mijn eigen onzekerheid allemaal. Ik moet er gewoon vanuit gaan dat het goed was en dat alles goed verlopen is. En niet perse bevestiging willen hebben. Maar toch.... zou ik zelf geloof ik nog wel even wat van me hebben laten horen. Wat zouden jullie in zo'n geval gedaan hebben? Ik hoef geen dankjewels of zo, maar alleen het bericht dat alles goed is overgekomen of zo?


Nu ik deze omslagdoek laat zien en terugdenk aan de middag dat schoonzusje hier was moet ik jullie nog wat anders vertellen. Ik was die ochtend ook naar koperen Kees geweest toch? Naar de handwerkgroep die gehouden werd in het jeugdtheater? Ik ontdekte bij toeval dat een koperen Kees geen persoon is maar iets heel anders. Het is een koperen merkteken op het toneel. Aan de voorkant van het podium. Een soort van puntje eigenlijk. De theatertechnici gebruiken het als vast referentie meetpunt voor het plaatsen van het decor, licht en geluid. Zo leer je steeds weer wat nieuws.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben het met je eens, een klein berichtje dat alles goed aangekomen is. Dat zou toch wel fijn zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou gewoon schoonzus bellen en vragen hoe de sjaals ontvangen zijn. Niks raars aan hoor.

    BeantwoordenVerwijderen