vrijdag 12 februari 2021

Wandelen...

Vandaag neem ik jullie weer mee naar buiten. Lekker even een frisse neus halen. Nu ik meer energie krijg gaat het wandelen ook steeds beter en door het maar elke dag te doen (ja ook als het regent) kan ik steeds verder lopen. Dat is echt fijn. Wat ook leuk is, is dat ik ook met grote regelmaat dezelfde route loop en dat je dan bij dezelfde voorwerpen steeds iets nieuws ziet. Was het Pia Douwes die ooit zei: als je goed kijkt, zie je zoveel meer. Nou, dat is echt zo.
Neem nou deze houtwal. Aan de weg waar ik deze foto maakte staan veel grote lindebomen. Sowieso zijn er hier heel veel lindebomen in de omgeving te zien. Ik vertelde daar al over. Aan deze weg staan ze dus ook. De mensen die er wonen willen natuurlijk wat privacy en in plaats van een groot hek, vlechten ze de takken van de bomen die gesnoeid worden om de bomen heen.
Sommige takken zijn wat onwillig, anderen voegen zich wat beter (het zijn net mensen in coronatijd bedenk ik me nu) en al met al wordt het een gezellig geheel. De ene keer kijk ik er naar als op de eerste foto. Maar ook gebeurt het wel eens dat ik van de andere kant kom en ik het zie als op foto twee. Grappig is dat.
En als ik dan inzoom en de takken wat dichterbij haal voor de foto, dan is het eigenlijk een rommeltje. Zo mijnmer ik dan wat tijdens mijn wandeling. Het gaat nergens over natuurlijk maar ik vind het leuk om dat zo te doen. De takkenhaag blijft dezelfde. Elke dag weer. En toch zie ik steeds wat anders. Als je echt kijkt.... Probeer het maar eens. Veel plezier!

1 opmerking:

  1. Ha ha herkenbaar loop ook vaak eenzelfde rondje maar er is zo veel te ontdekken onderweg. Houd je lekker bezig

    BeantwoordenVerwijderen