maandag 8 februari 2021

8,9 en 10 januari 2021...

Laatst kreeg ik wat commentaar over de manier waarop ik blog. Het is te onregelmatig en te vaak over hetzelfde onderwerp. Een paar jaar geleden zou ik me daar druk om gemaakt hebben, nu denk ik: dan kom je toch niet lezen? Het klinkt misschien hard en onverschillig maar echt... je kunt je overal wel druk over maken. Moet je niet doen. Het is echt heel slecht voor je bloeddruk. Het is mijn blog en ik schrijf waar ik over wil schrijven. Mijn motto is niet voor niks geschreven aan de bovenbladzijde hier. Ik zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder. En vooral dat laatste doe ik. Ik bewonder en verwonder me. Na jaren van pijn, verdriet en ellende doe ik dat met hart en ziel. Tot zover de negativiteit. Het krijgt verder geen voeding hier. Gallas! Het is weer tijd voor wat nieuwe pagina's uit mijn journal. De pagina's van 8, 9 en 10 januari van dit jaar. Alweer een maand geleden bedenk ik me nu...
Hier zie je een overzichtspagina van de dag, of eigenlijk van twee dagen achter elkaar. Ik vouwde daarvoor een vel A4 formaat in drieën en vouwde dat als een harmonica in elkaar. De schuine hoekjes bovenaan knipte ik er in 1x af.
De onderkant vouwde ik naar boven zodat er een soort van zakjes ontstonden. Beetje lijm op de vouw en klaar is Kees. Ik versierde een en ander met washi tape. Ik heb ooit heel veel van dat spul gekocht en het ligt maar te liggen. Het is tijd om het op te gebruiken. Veel plakband is zo vast gekleefd dat het steeds afscheurt. Even in de magnetron maakt dat de lijm weer werkt las ik ergens. Ik probeerde het uit en niet in alle maar wel in veel gevallen lukt dat. Hoera! De rest gebruik ik als ik er zin in heb. Weggooien kan altijd nog.
De blanco achterkant heb ik gebruikt om de dingen van de dag op te schrijven. Lekker veel schrijfruimte. Kon ik lekker over wat meer dan gebruikelijk schrijven. Fijn!
De omvouw aan de onderkant maakte zakjes waar ik weer leuke tags in kon doen. En dat deed ik dus ook. Ik maak die tags van restjes karton die ik aan weerszijden beplak. Of eigenlijk maak ik er leuke collage's van. De achterkant houd ik wat lichter zodat ik er op kan schrijven. En dat deed ik. Ik beschreef ze met de dingen die 9 januari gebeurden.
Voor 10 januari gebruikte ik een kaart die al heel lang geleden gemaakt is. Ik weet niet hoe lang maar het moet jaren en jaren geleden zijn. Ik liet de buitenkant zoals hij was en bevestigde aan de binnenkant twee correspondentiekaartjes om op te schrijven. Ze werden vastgeplakt met gereanimeerd washi tape met gezellige hartjes. Ik had nog wat ruimte over en schreef ook over de dag van 11 januari zie ik nu. Nou ja... zo ben ik hè? De tegenwoordige ik. Want de perfectionist van vroegûh heb ik achter me gelaten. Haha!

3 opmerkingen:

  1. Ha Tineke, ik heb je weer gevonden en heel wat berichtjes van je gelezen. Leuk dat jullie het zo naar je zin hebt, verhuizen naar een andere plaats lijkt me heel spannend. Wat ben je weer creatief bezig, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker crea bezig zijn en je eigen ding doen. Ik lees altijd met interesse dus lekker zo door gaan :))))
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen