vrijdag 12 februari 2021

Hoofdbrekens...

Soms kan een pagina een uitdaging zijn, maar deze gaf me aardig wat hoofdbrekens. Ik schreef daar al eerder over. Lastige kleur en na 14 dagen onafgebroken iets nieuws verzinnen gaf ook een zekere moeheid. Een soort van blue monday maar dan in groen. Twijfels sloegen toe. Is het niet een wat ambitieus project? Hou ik het wel vol? Dat soort vragen borrelden op. Ik was er zelfs in de nacht even wakker van. Maar zoals altijd komt er weer een nieuwe dag en ziet alles er weer anders uit. Er is een gouden regel die voor mij goed werkt in dit soort situaties en dat is HOU het SIMPEL. En dat deed ik.
Ik maakte wat envelopjes en wilde ze al op de pagina plakken maar voordat ik dat deed, besloot ik er even wat stap-voor-stap foto's van te maken. Misschien wil je het zelf ook eens proberen? Het is niet moeilijk! Ik ontvouwde een van de twee enveloppen en hieronder zie je de eerste stap.
Je begint met een vierkant papiertje. De afmeting daarvan maakt niks uit. Het moet wel echt vierkant zijn. Leg het met de bedrukte kant naar beneden en vouw het door de helft. Je hebt nu een grote driehoek met een rechte lijn en twee schuine lijnen. De rechte lijn ligt naar je toe. Daarna maak je de vouw weer open en vouw je nog een keer op dezelfde manier maar nu niet helemaal naar de andere kant maar tot aan de lijn die je net hebt gemaakt.
De rechte lijn ligt weer naar je toe en de punt naar boven. Neem nu de twee zijpunten en vouw die naar het midden. Ietsje over elkaar want je kan dan de ene punt in de opening van de andere punt schuiven. De bovenkant kan je nu naar beneden vouwen en dan is je envelopje al klaar. Niet al te moeilijk toch? De bovenpunt kun je zo laten maar ik heb hem een beetje rond gemaakt. Maar dat hoeft dus niet. Het is maar net wat je het mooist vindt.
Ik heb de witte kant van het papier gebruikt om mijn verslag van de dag op te schrijven. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Je hebt verschillende mogelijkheden want er zijn drie plekjes om wat in te schuiven. En als de de envelop in een u vorm insmeert met lijm heb je daar zelfs ook nog een mogelijkheid een tag of zo in te doen. Denk er wel aan dat je in dit geval de onderkant dichtlijmt anders.... Nou ja, dat zie je vanzelf wel.
Ik versierde de envelopjes nog met een gezellige vlinder maar dat was meer om het een en ander bij elkaar te laten passen. Want zoals ik al een paar keer eerder zei: het was een uitdaging. Uiteindelijk vind ik het zelf nog aardig gelukt. Zo zie je maar... hou het simpel en dan komt het meestal wel goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten