maandag 22 februari 2021

Vogels...

Zo aan het eind van Januari als het kouder wordt en de vogels wat minder te eten hebben maak ik vetkopjes. Zo noemt mijn broertje ze ooit en ik vind dat een leuke naam dus die blijf ik gebruiken. Zo ook dit jaar. Alleen had ik even niet gerekend op de lange lockdown en het sluiten van de kringloopwinkels. Zo was het lastig om aan kop en schotels te komen. Gelukkig kon ik ook in dit geval op de buurtjes rekenen. Die waren blij om van die kopjes af te zijn. Wat ze niet wisten is dat ze ze weer terugkregen. Ik smolt vet en mengde dat met een lekker mengsel vogelzaad.
Toen het vet bijna gestold was heb ik er een takje uit eigen tuin in gestoken. Dat alles nadat ik het schoteltje aan het kopje gelijmd had natuurlijk. Aan het oortje kwam een touwtje om het op te hangen. Folie er omheen en bij de buren voor de deur gezet. Daarna aangebeld en 'hard' weggerend en om het hoekje gekeken naar hun reactie. Eigenlijk een soort van belletje trekken, haha. Zó leuk!!!
De andere dag kreeg ik allemaal foto's toegestuurd van vogels die lekker aan het eten waren. Koolmeesjes en vooral heel veel roodborstjes. Het is fijn om hier te wonen. Fijn om zulke leuke buren te hebben. Fijn om zoveel vogels in de tuin te zien.

2 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk maar heel veel roodborstjes ?? Ik denk heel vaak dezelfde roodborstjes levem solitair. Ze dulden alleen andere roodborstjes in hun buurt als het paar tijd is. ( weet ik ook pas sinds kort )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat dacht ik dus ook altijd. Maar ze zitten hier echt met veel. Geen idee hoe dat komt. De buren zeggen dat dat altijd zo is geweest. Apart hè

      Verwijderen