maandag 22 februari 2021

Dag 25 en 26

Nog maar een paar keer een blog over deze maand en dan is mijn journal voor de maand januari alweer klaar. Wat vliegt de tijd voorbij. Ik lees even terug wat ik schreef: Het was een zonnige dag met weinig wind. Ik poetste veel in huis, maakte bestellingen verzendklaar en bracht ze naar het postagentschap. Ook schreef ik over de avondklokrellen. Het was heel heftig allemaal. Ik herinner me inderdaad de 'plunderingen' van de winkels. Die mevrouw van de Primera, wat had ik met haar te doen. Ook was in het nieuws dat gegevens uit het Coronasysteem van de GGD illegaal werden verhandeld. Mijn vader kwam koffiedrinken en meteen weer een auto vol boeken hier afleveren. Zo van die gewone dingen van het leven. Het is nu al weer leuk om ze terug te lezen. Waar ik eigenlijk nooit veel van heb laten zien hier zijn mijn collages. Ik ben dol op het maken van collages. Zo af en toe gebruik ik er een voor mijn journal. Ik scheur hem uit het notitieblok waar ik ze in maak. A6 formaat past precies in mijn journal (A5 formaat) bovendien is het lekker plat en dat komt goed uit want mijn boekje wordt al aardig dik.
Tijdens het maken van de collages probeer ik zo weinig mogelijk na te denken. Meestal rommel ik wat in mijn bakje met knipsels en na wat schuiven en schikken vind ik het goed genoeg. Het gaat meer om het proces dan om het eindresultaat. Streven naar perfectie is niet het hoofddoel. Achterop de collage schreef ik de dingen van de dag. Ik meldde er al wat van hier bovenaan het blog. Dat deed ik op 25 januari.
De pagina van 26 januari had niet veel nodig om er leuk uit te zien. Er was een mooie ondergrond, er hingen vlaggetjes en daarom volstond ik met het plakken van een kant en klare envelop. Uit een tijdschrift geknipt. Vraag me niet welke want ik heb ze al heel lang.
Wat vouwen en plakken en klaar was ik. De dingen van deze dag schreef ik op een briefje wat ik in de envelop stak. Wat gezellige bloemen toegevoegd en klaar was ik weer. Oh echt, het is zo leuk om een journal bij te houden op deze manier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten