zaterdag 21 augustus 2021

Kringloopvondsten #4...

Al eerder beloofde ik wat van mijn kringloopvondsten te laten zien. Hier komen ze...
Allereerst vond ik een leuke stapel stoffen in een kringloopwinkel hier in de buurt. Die is maar af en toe open en dan ook nog alleen op zaterdagochtend. Het is vaak dat ik er niet op tijd aan denk om er naartoe te gaan. Maar dan ineens ga ik er wel weer naartoe. Meestal vind ik er wel wat leuks. Zo ook deze stoffen. Ik gebruik ze soms als kleed over de tuintafel maar ook als gewoon tafelkleed als we binnen eten. Deze stapel kocht ik om nieuwe patronen uit te proberen. Dus om proefmodellen voor kleding te maken.
En zo kon het gebeuren dat we de eerste dag lunchten met een kleedje op tafel en het daarna in de was deed. Door het warme weer was het zo droog en kon ik er in de avond een zomerjurk van maken. De andere dag zat ik in het zonnetje in deze jurk aan tafel te lunchen achter een ander kleedje (de rode) De man die toch wel wat gewend is zei.... ik vond je jurk ook leuk als tafelkleed, hahaaha. Maakt mij niet uit hoor. Ik had geen jurk voor als het heel erg warm was en deze voldoet prima. Ik maakte dit model al zo vaak. Maar nu tien centimeter langer zodat je de lelijke littekens op mijn knieƫn niet meteen ziet. Hoef ik ook niks uit te leggen.
De stempels met de cijfers vond ik in een doos met spulletjes die nog in de schappen gelegd moesten worden. Er stond een heel klein prijsje op 1,50 euro maar toen ik bij de kassa stond zei de dame dat die prijs niet goed was. Veel te duur. Dat was een prijs uit de winkel of van een vorige kringloopwinkel. Nee het was echt te duur. Ik protesteerde want 1,50 is niks. Maar ze wilde niet wijken. 50 cent was genoeg. Ik kocht immers ook al zo'n stapel stoffen? Alles bij elkaar 5 euro. Boem!! Een week later ging ik er weer naartoe in de jurk. Vond ze helemaal super! De andere dames werden er bijgehaald en zeiden ook oh en ah. Meestal zien ze niet veel terug van wat ze verkopen dus dit was even een aardig momentje voor ons allemaal.
Verder vond ik deze verf. Nog nieuw in de verpakking. De dames vertrouwden me toe dat er veel nieuwe knutselspullen ingeleverd worden. De mensen kochten ze vorig jaar en dit jaar om tijdens de lockdown iets te doen te hebben,maar deden er vervolgens toch uiteindelijk niet veel mee. Een van de dames vertelde me dat dat ook het geval was met het asiel waar haar dochter werkte. Er zitten daar veel lockdown diertjes, vertrouwde ze me toe. Zo zielig! En zo hopten we in het gesprek in 1 minuut van de verf naar de hondjes. Wij vrouwen kunnen dat! Herkenbaar?
Als laatste drie ponsjes. Van die minidingetjes. Ik heb ze nog niet gebruikt maar ze waren tien cent per stuk. Daar kon ik ze niet voor laten liggen. Ze doen het nog prima. Ik kijk naar ze (ze liggen hier naast mijn laptop) Zouden het ook coronaponsjes zijn? Arme schapen. Ze mogen lekker bij mij wonen nu hoor!

6 opmerkingen:

  1. Leuke dingen heb je gevonden bij de kringloop en ja volgens mij is dat iets van vrouwen (mannen snappen dat niet) van verf uitkomen met het gesprek over hondjes ;) Ik snap wat je bedoelt, als mensen littekens zien, na zoveel gesprekken wil je overal over praten, behalve daarover :( Groetjes en een fijne dag, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is echt boffen als je zoeiets tegenkomt. Leuk al die stofjes. Maar og leuker dat je het gelijk gebruikt. Dan is het echt weer goed terecht gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heeft ook allemaal meer karakter vind ik. Nieuwe spullen zeggen me niet zoveel.

      Verwijderen
  3. Leuk dat je de stoffen zo gebruikt. Doe ik wel eens met oude lakens. Ben namelijk niet zo'n ster in kleding maken. Kringlopen vind ik helemaal leuk. je hebt leuke spullen gevonden. Wordt er altijd zo hebberig van.Jammer dat hier de winkels nog beperkte openingstijden hebben en dan erg druk zijn wanneer het wel kan. Juist als het druk is ga ik er niet naar binnen. Komt vast wel weer goed.
    Groet Merel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat dat laatste betreft heb je gelijk Merel. Ik zou ook liever wat ruimere openingstijden zien. Maar vaak worden kringloopwinkels gerund door oudere dames en heren en die zijn toch wat voorzichtiger. Maar ook zij zouden juist baat hebben bij ruimere openingstijden. Ik weet het eigenlijk ook niet...

      Verwijderen