vrijdag 6 augustus 2021

Gedichten #2...

Ik vertelde hier al eerder over de gedichten van Pystje Douma die ze schrijft in de lokale krant. Eigenlijk zijn ze allemaal mooi maar soms nog net iets mooier. Als dat zo is, dan laat ik je hier meelezen. Het gedicht van vandaag heet: Stokoud.
Stokoud De voet heeft gelopen- de hand heeft gemaakt- het oog gezien- het hart geraakt- buiten wordt het binnen- de stoel, het bed- thee en brood- de ander is dood. Deuren gaan dicht- 'mag het raam open zuster?'Misschien komt er nog een vogel voorbij en lepel mij; lepel me wat licht naar binnen. "Oh, is het al weer morgen?'

2 opmerkingen:

  1. Ja die kant gaan we langzaam op maar ik doe rustig aan nog ff niet aan denken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee alsjeblieft niet Albèrtje. Laten we daar inderdaad nog maar even mee wachten.

      Verwijderen