woensdag 25 augustus 2021

Journal 25 tm 30 juni...

Oh oh oh, wat een rijk leven heb ik toch! Het is volop oogsttijd hier in de Betuwe en ik geniet met volle teugen. Misschien nog wel meer dan vorig jaar. Het bloggen schiet er een beetje bij in maar dat heb ik volgens mij intussen al bijna honderd keer gezegd, haha. Vandaag bladeren we nog even door het juni journal. Zullen we beginnen met 25 juni? Ik maakte voor deze pagina gebruik van een collage die ik al eerder maakte. In een blocknote van A6 formaat. Daar vertelde ik ook al eens eerder over hier. 25 juni was een vrijdag en dat is de dag dat de winkel open is. Het was een koele dag maar het bleef droog. Tussen het helpen van de klanten door vouwde ik 7 wassen op en gaf ik de woonkamer een grote sopbeurt. Dat is een mooi klusje voor vrijdag omdat ik dan in de buurt van de winkel ben. Later op de dag ging het regenen en om half vijf vond ik het mooi geweest. Er kwamen toch geen klanten meer. Tenminste.... dat dacht ik, maar nee... er kwamen er nog drie. Na elkaar. Om zes uur was het dan eindelijk gedaan en deed ik de deur op slot. Zaterdag 26 juni was een ontzettend leuke dag want toen had ik een date met een jongeman. Een blind date nog wel. Ik moest me melden bij de ijssalon in het dorp hier verderop en daar zou iemand op me wachten. We zouden samen de middag doorbrengen en als er een klik was dan zou mijn date ook nog de nacht bij me doorbrengen. Jullie snappen dat dat wel heel spannend was! Ik kwam aanrijden en wie zat daar op mij te wachten? Kleine man van vijf jaar met een hele hele grote smile op zijn gezicht want helemaal in zijn eentje, hoe stoer is dat! Ja, dat was heel leuk. Bij het eten van het eerste hapje ijs hadden we al besloten dat hij mocht blijven slapen. En de nacht daarna ook. Maar toen wilde hij toch wel weer heel graag naar zijn vrienden, haha.
Zondag 27 juni was ik al heel vroeg buiten te vinden. Ik maakte, voor iedereen wakker werd, een wandeling door het stille dorp. Ik kwam twee katten tegen onderweg en that was it! Het blijft lastig om buiten te lopen na de opmerkingen waar ik eerder over sprak en niet meer op terug ga komen. Ik weet met mijn verstand dat het alleen maar gedoe ik omdat ik het gedoe laat zijn/worden en nergens anders door. Dussss.. Daarom maar weer wennen op deze manier want het lopen is wel heel fijn. Het was een mooie warme dag. Het werd 24 graden en dat was prima om lekker in de tuin te zitten met een mooi boek en dat was precies wat ik de rest van die dag deed.
De rest van de maand deed ik geen spannende dingen meer. Tenminste niet spannend genoeg om hier met jullie te delen. Ik zal daarom een beschrijving geven van wat ik deed aan versieringen in het journal. Je ziet op de pagina hieronder het stukje geel van de vorige bladzijde met de paperclip daaromheen. Daar klemde ik een mooi papiertje onder. Geknipt uit een tijdschrift en in drieën gevouwen. De laatste flap wat korter en daaraan vast plakte ik een tab om het wat gezelliger te maken. Het plaatje op de voorkant komt ook uit een tijdschrift
De volgende pagina is een misprint van een of ander project wat ik ooit van plan was om te maken. Geen idee waar ik het voor bedoeld had. Het papier was op A4 formaat en ik vouwde het in vieren. Daarna de twee flappen naar binnen en die daarna weer dubbel zodat het geheel in het boekje zou passen. Op de voorkant plakte ik nog een mooi bijpassend zakje waar eventueel ook nog iets op geschreven kan worden. In de binnenkant een envelop van boekpapier wat ik anders weg zou gooien. Lekker alles recyclen!
Nog een collage uit mijn boekje van welleer. Het is zó leuk om die collages weer te herbruiken. Deze maakte ik helemaal in het begin en je kunt zien dat ik nog een beetje aan het zoeken was naar de juiste verhoudingen en manier van opplakken. Nu zou ik dat toch weer anders aanpakken. Zo zie je jezelf groeien en ontdekken wat je uiteindelijk gaat worden. Hoewel ik denk/hoop dat dit proces altijd door zal gaan.
En ja, dan zijn we nu aangekomen bij de laatste bladzijde van dit zonnige journaal. Juni was een goede en fijne maand. Ik leerde veel nieuwe dingen en leerde sommige dingen ook af. Banden met oude vrienden werden aangehaald. Nieuwe vrienden werden gemaakt. We ontdekten en leerden veel. Het weer was goed, de natuur mooi en er was vooral veel liefde. En daar krijg je nooit genoeg van toch? Ik zei het hierboven al.... wat heb ik een mooi en rijk leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten