zaterdag 14 augustus 2021

Juni journal 15 tm 24...

Dit keer wat meer aandacht voor de uitwerking van de bladzijden en wat minder aandacht voor de belevenissen van deze dagen. Het is toch allemaal al weer wat langer geleden. En het nieuws komt w.s. toch wel in andere blogjes aan bod. Here we go...
15 juni (linkerbladzijde) Ik maakte eerst een pocket van dun karton die ik beplakte met een knipsel uit een oude Flow magazine special van jaren geleden. Je vindt de laatste tijd veel Flow gerelateerde spullen in de kringloop. Mijn vriendin bracht weer een hele stapel voor me mee. In de pocket steekt mijn verslag van de dag. Daaroverheen gevouwen een envelop die ik al eerder maakte van een oude atlas. De flap is om de bovenkant gevouwen en de envelop zelf valt over de bladzijde naar beneden. In deze envelop het verslag van 16 juni. Het huisje knipte ik ook uit een tijdschrift. Ik weet niet meer uit welk. De rechterbladzijde is een kleine collage. Als je goed kijkt, zie je in het midden alvast de flap van de envelop die je op de volgende bladzijde gaat zien. Plaatje is gewoon een leuk plaatje.
Zie je hier de envelop? Als je de envelop naar links doet, ontstaat een soort van extra bladzijde. Ondergrond op de pagina is een foto van een overheerlijke appel. Ik zou er zo een hap van willen nemen. De appels hier aan de bomen groeien hier ook flink. Maar dat terzijde. De envelop is versierd met een plaatje van een of andere freebie van internet, een geldbiljet van een spel wat ik ooit vond in de kringloop. De bloem is een stempel die ik zelf stempelde. In de envelop mijn verslag van 17 juni. Rechts een mislukt vouwsel. Het was de bedoeling dat het iets anders zou worden maar zo is het ook goed. Ik versierde het wat hier en daar. De zijkant en de punt werden vastgelijmd zodat het verslag van de dag er precies onder geschoven kon worden.
Plaatje links komt uit een boek van Anton Pieck. Ik vind zijn werk prachtig en tijdloos. Wat een vakman was het. Dit plaatje sprak me aan en ik knipte het uit. Links en onder lijmde ik het vast zodat ik er een ansichtkaart tussen kon steken met daarop het verslag van de dag van 19 juni. Rechts een restje papier wat hier lag te liggen op tafel. Dubbelgevouwen was het precies groot genoeg om mijn verslag van de dag van 20 juni in te steken. Het staat niet op de foto maar ik koos voor een papiertje (om op te schrijven) in de kleur van de bloempotten. Een soort van tomaten/pompoen rood oranje.
Links het verslag van 21 juni. Ik schreef het op een mooi papiertje wat ik in drieën vouwde en in een bladzijde van een oude flow kalender stopte. Die lijmde ik op de ondergrond vast. Alleen aan de linker en de onderkant. Daaroverheen een uitgeknipt plaatje van een modepop/paspop. Zo heb ik er verschillende hier in huis staan. Rechts weer een stukje van het gele papier met de bruine stippen. Dit keer boven, rechts en onder vastgelijmd op de ondergrond zodat er wat tags in geschoven konden worden. Een versierde ik met de afbeelding van een kat, de ander met een bankbiljet van het hierboven al eerder genoemde bankspel.
En dan de laatste twee bladzijden voor vandaag. Links een collage die ik al eerder maakte in een van mijn collage boekjes een paar jaar geleden. Ik scheurde het er niet al te netjes uit want ik wilde een speelsere bovenkant. Op de voorkant de collage. Op de achterkant het verslag van de dag. Het washitape zorgt er voor dat je de bladzijde makkelijk omklapt. Rechts een van de blocnotes die ik ook al eens eerder maakte. Alles komt op deze manier een beetje bij elkaar. Oud en nieuw en daar houd ik van. Volgende keer alweer het laatste deel van dit journal. We gaan er met grote stappen doorheen want we hebben wel wat in te halen. Dagdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten