maandag 30 juli 2018

Logeren...

Omdat we niet bij elkaar in de buurt wonen, komen de kleine meisjes bijna elke vakantie hier logeren. We hebben veel plezier met elkaar. We kletsen en knutselen wat af. Nu ze wat groter worden kunnen ze sommige dingen al zelf. Dingen waar ze de vorige keer nog hulp bij nodig hadden kunnen ze nu zonder hulp. Het is boeiend om de ontwikkelingen te volgen. 


Waar ze normaal gesproken naar hier komen, was het nu een keer omgedraaid en ging ik bij hen logeren. We deden het sprookje van de drie beren na en probeerde wat bedden. Het bed van oudste meisje paste me het best. Daar sliep ik vannacht als een roosje.


Bij het wakker worden had ik wel erg warme voeten. Er bleek een harige man bij me in bed te liggen. Een met rood haar. Hij maakte een spinnend geluid en had de motor behoorlijk hard aanstaan. Och toch. Nou ja, het was ook wel gezellig voor een keertje :-)


Ik mocht boven slapen en oudste meisje ging in het huisje onder het bed. De knuffels lagen tussenin zoals ze dat zei. Als je opa een beetje mist, mag je er wel een pakken hoor, zei ze samenzweerderig. Dat is toch wel erg zoet is het niet?


Bij na het wakker worden kwam ze gezellig naar boven om te kletsen. Meisje, de kat en ik in de hoogslaper en ook nog op de matras die ik ooit met haar papa kocht en drie hoog het studentenhuis in droeg. Het paste maar net.

Hoe komt de poes hier nou, vroeg ik haar? Die is in de nacht toch buiten? Ja dat is zo zei ze. Hij gaat dan muizen jagen. Maar soms heeft hij geen zin. Dan springt hij op het afdakje en dan in mijn raamkozijn en als het raam dan openstaat hoor ik hem en doe ik het hor even omhoog. Het mag niet van papa maar ik vind het zo zielig als hij alleen buiten is. Ach toch! Dat is toch lief?

4 opmerkingen:

  1. wat een leuke logeerpartij daar kun je echt van genieten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, ja het was echt superleuk en voor herhaling vatbaar :-)

      Verwijderen
  2. Geweldig... wat leuk om in dat bovenste bed te liggen.
    En de poes? Geef hem eens ongelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Poes heeft zijn eigen agenda Elizabeth. Die is de koning van het huis :-))

      Verwijderen