donderdag 5 juli 2018

Lunch met....

Woensdag 27 juni 2018. Het lijkt wel een soort van krantenkop. Lunchen met Tineke ;-) Net als het programma vroeger van de radio: koffietijd met Tieeeeeeeneke. Ik hoor het tot op de dag vandaag mensen tegen mij zeggen. Of 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10eke. Ook zo'n kreet die ik nog regelmatig hoor. Nou ja, ik zit er niet mee hoor maar soms denk ik.... mag het alsjeblieft wat origineler? Nu roep ik het een beetje over mezelf af dus laat ik maar snel vertellen waar ik at deze maand. We zijn al jaren niet meer op vakantie geweest. Als we wat geld over hebben doen we ergens een lunch. Meestal op zaterdag. 


Zo gingen we naar het Zuiderpark in Den Haag. Naar Parkoers. We probeerden de open tosti geitenkaas. Die viel niet helemaal mee maar was toch lekker genoeg om hem op te eten hoor.


In het ziekenhuis (ik was wat vergeten en moest een andere dag weer terug) snel geluncht met een clubsandwich. Lekker was hij maar ik had ook enorm veel trek op dat moment. Samen met een glas verse muntthee was het goed te doen. De chips heb ik aan me voorbij laten gaan. 


De foto hierboven is van het dessert wat de man bestelde na een van onze zeldzame diners buiten de deur. Broodje vooraf, hoofdgerecht en dit als toetje. Hij kan dat! Ik nam alleen een hapje van de crème brullee.


Hier in het dorp is er eindeloos lang verbouwd aan een van de panden aan het Wilhelminaplein. Zo'n beetje mijn hele revalidatieperiode heb ik het gevolgd. Er kwam een Italiaan in maar wanneer? Nu was hij een paar weken open en ik hoorde van mijn kapster goede berichten. Dat is altijd mooi toch?


Eerste foto is het uitzicht vanaf het terras. De rest van de foto's zijn van het interieur. Zo krijg je ongeveer een indruk van wat er te zien is. Ik maakte een wandelingetje en nam een kijkje in de keuken. Dat zag er keurig netjes en gestructureerd uit. Leuke planten aan het plafond. Ze komen niet echt tot hun recht op de foto.


Een leuk buitenterras. Koffie was lekker en de plank met hapjes ook. Samen met een mandje brood en wat (onvermijdelijke) kruidenboter was het een leuke maaltijd. De eigenaar was geen horecadier, wel een liefhebber van lekker eten. Hij was ontroerend eerlijk. Het personeel (6 stuks) kwam gedurende de diverse acties allemaal langs.


Er nam er een de bestelling van drinken op, dat werd gebracht door nummer twee, nummer drie nam de bestelling op, nummer vier kwam de plank brengen en bekende heel eerlijk dat hij nog niet precies wist wat er allemaal op lag. Daarom kwam de baas zelf even langs. Nummer vijf kwam afruimen en nummer zes kwam vragen of we nog wat wilden drinken. Nummer drie stond bij de kassa toen we wilden betalen.

Sophia Loren en Al Capone keken vanaf de muur welwillend toe. Pavarotti zong over een dramatische gebeurtenis. Het moet allemaal nog wat wennen maar het gaat helemaal goed komen.
Om eerlijk te zijn heb ik liever dat het zo loopt als bij zo'n restaurant waar de bediening niet van plan is je aan te kijken en routineus vraag of alles gesmaakt heeft omdat nou eenmaal hoort. En die zijn er genoeg. En daar eten we dus niet meer. Hier gaan we zeker nog eens kijken. Voor wie wil is het adres: Fratello Naaldwijk. Herenstraat 9 in Naaldwijk. Open van 10.00- 22.00 uur. Wij aten een voorgerechtje: Antipasto Fratello. Een combinatie van allerlei gerechtjes. Er zijn meer vestigingen o.a. in Voorburg en volgens mij ook in Den Haag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten