zaterdag 16 oktober 2021

Gedichten #5...

Vertelde ik de vorige keer over de poëzie picknick in het Zuiderpark, dit keer vond ik een gedicht uit binnenrijm. De vriendin waar ik over sprak heeft drie zonen. De doedelzakspeler, de uitgever en de dichter. De uitgever gaf destijds binnenrijm uit. Een serie kleine boekjes met daarin het werk van jonge schrijvers, dichters en illustratoren. Ik vond er nog een paar toen ik een van de verhuisdozen uitpakte. Het is van Kasia Chotkowska uit de bundel: een vlieg in mijn kamer. Het heet: de verhuizing (hoe toepasselijk)
Op alle dozen zat een sticker- met daarop- welke kamer- welke kast- breekbaar- niet breekbaar- deze kant boven- deze kant beneden. Het is maar goed- dat de verhuizers kwamen- anders zat ik er nog- tussen al die dozen- met al die stickers- en dat is toch geen leven- of wel soms? :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten