zondag 3 oktober 2021

Ansichtkaarten #7...

Volgens mij heb ik het al regelmatig verteld hier maar voor de nieuwelingen onder jullie nog even in het kort... In januari keek ik eens naar mijn papierstapel en naar wat er verder aan creatiefs in de kast lag en in de verhuisdozen zat en schrok ik van wat ik daar zag. Het mocht allemaal wel wat minder. Het besluit was snel genomen. Ik zou in 2021 niet nieuws meer kopen! Allereerst haalde ik alle dozen van zolder waar 'knutselspullen' in zaten naar beneden. En dat waren er heel wat kan ik jullie verklappen.
Door ze hier in mijn werkkamer neer te zetten, kon ik er niet meer aan ontkomen en ben ik ze, stuk voor stuk uit gaan zoeken en gaan gebruiken wat ik tegenkwam. Het zette mijn creatieve modus in een hogere versnelling en ik maakte dingen die ik nooit gedacht had te maken. Ook gebruikte ik materialen op een andere manier dan waar ze oorspronkelijk voor bedoeld waren. Het hielp natuurlijk wel mee dat we tijdens de lock down ook niet echt weg konden en ik echt vlieguren kon maken.
Op een zonnige middag, een paar weken geleden, heb ik een en ander gezellig in de garage neergezet en wat mensen uitgenodigd om te komen kijken. Dat was een succes. Veel van de gemaakte spulletjes vonden een nieuw tehuis. Dat ruimde lekker op. Maar wat ik vooral gelukkig van werd, waren de blije reacties van de nieuwe eigenaren. Echt zo super was dat!
Na verloop van tijd waren de meeste verhuisdozen wel leeg en kreeg ik wat meer bewegingsvrijheid! Dat was heel fijn kan ik jullie zeggen. Op een gegeven moment, kon ik alles in de grote kast opbergen maar de deuren daarvan konden niet dicht. Jullie hadden het eens moeten zien! Het voelde echt als een mijlpaal toen ik de eerste deur kon sluiten omdat alles daar weer in kon. Dat was echt een hoera momentje.
Het is fijn om jezelf uit te dagen en te verfrissen. Het kan ook omdat ik helder in het hoofd ben nu. Doordat ik weer goed kan wandelen (ik ben weer over de ergste schrik in het hoofd heen) en veel buiten ben. Het heeft allemaal met elkaar te maken volgens mij. Dat dat verfrissen ook kan met gebruik van je oude spullen is een grote extra. Zo maakte ik weer een flinke stapel kaarten waar ik jullie er een paar laat zien. Op deze manier ruim ik kleine stukjes papier op. Alles gaat in een bakje en als ik denk dat het genoeg is om een setje te maken dan gaat het mee naar buiten naar de tuintafel en probeer ik er daar wat leuks van te maken.
Want echt, we hebben nog best wel veel mooie dagen gehad waarbij we buiten konden zitten. De plicht roept, haha! Nee hoor, grapje. Leuk dat je hier kwam lezen. Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten