vrijdag 15 oktober 2021

Dagboek 28 tm 31 juli...

Woensdag 28 juli ging ik weer werken bij mijn vader. Dat betekende vroeg uit de veren, 45 minuten rijden en aan de slag. Dit doe ik elke 14 dagen. Toen ik bijna klaar was (ik was mijn spullen bij elkaar aan het zoeken, kwam mijn schoonzusje gezellig buurten. Samen al pratende weg even naar de bakker en de slager gegaan. Nu ik niet meer bij de winkels in de buurt woon, sla ik mijn slag waar ik kan.
In dit schrift heb ik wat extra pagina's. Daar maak ik dan een collage als ik daar zin in heb. Zomaar met wat ik ergens heb liggen. Het is meestal een ratjetoe aan dingen en daar probeer ik dan wat moois van te maken.
29 juli was de dag van het plukken van de pruimen. Twee (verschillende) buren op vakantie en allebei met een boomgaard vol met fruit. Het was hard werken maar in het zonnetje was dat niet erg. Buurkatten kwamen even gezellig om me heen lopen en wilden een aai over de bol. Ik maakte sap van de pruimen. 14 flessen van 70 ml en nog een paar kleintjes van 50 cl. Heerlijk en wat een rijkdom toch weer in de kast. We kunnen de hele winter smullen. Met onze naaste buren deel ik het sap maar de andere buren wilden dat niet. 1 klein flesje was genoeg. Ze waren blij dat ze een jaar zelf niet hoefden te plukken. En jam hadden ze nog genoeg toe het jaar 2029, haha. Het was een hele fijne en dankbare dag.
Nog een collage op de volgende pagina's. Links een pagina van een flow kalender uit 2016. Ik bewaarde ze best lang, maar nu is het tijd om ze te gaan gebruiken. Rechts een paar uitgeknipte plaatjes uit een hele oude Happinezz.
Ja en dan hier de laatste twee pagina's van het juli journal. Weer twee drukke dagen. Vrijdag 30 juli was het winkeltje open. Er kwamen zulke leuke klanten. Allemaal mensen die hier in de mooie omgeving komen fietsen of wandelen. Ze brengen veel gezelligheid met zich mee. Nadat ik de deur dichtdeed achter de laatste klant heb ik nog wat flesjes sap gevuld want er waren weer zoveel pruimen goed. Als je ze plukt als ze goed rijp zijn, heb je het zoetste sap. Het was verrukkellijk! Soms blijft er een klein beetje over, dat drink ik dan lekker zelf op. Jummie. Zaterdag 31 juli maakte ik 10 potten pruimenjam. Ik combineerde dat met een friszuur appeltje. Een voltreffer. Erg lekker. Dat ga ik vaker doen. En ja, dan is de maand juli om. Het was een fijne maand en er was veel om dankbaar voor te zijn. Het schrift van mijn zusje gaat nu dicht. Dat doe ik met een mooi lintje en daarna gaat het in de boekenkast in het rijtje bij de rest van de dagboeken. Op naar het augustus dagboek, hoera!.

2 opmerkingen:

  1. Heel bijzonder om zo een dagboek bij te houden echt leuk om te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is wel veel meer werk om het te doen, maar leuk om er in terug te bladeren. Over een poosje, als het werk buiten gedaan is heb ik er weer meer tijd voor.

      Verwijderen