maandag 25 oktober 2021

Dagboek 10 tm 13 augustus...

Woensdag 10 augustus was een drukke dag. Ik was al vroeg uit de veren en eerder wakker dan de haan van een van onze buren. Ik schreef al eens over deze haan toch? Het is een enorm beest met een nog groter ego. Ergens achter de tuin van onze buren woont ook zo'n haantje de voorste. Ze hebben echte kraai battles met elkaar. Het stoort me niet. Het hoort bij het landelijke leven zullen we maar zeggen. Die woensdag kwam mijn aardbeienleverancier weer op visite. Dit keer kocht ik een kistje jam aardbeien van hem. Dat zijn aardbeien die niet perfect gevormd zijn. Of waar een zonnesproetje in zit. Het scheelt enorm in prijs en gezien de enorme hoeveelheden aardbeien die ik verwerk komt dit goed uit. Ik maakte ook sap van de reine Victoriapruimen uit de boomgaard van de buren. In totaal 8 liter. De buurvrouw kwam sperciebonen brengen en kon meteen een fles sap mee terug nemen. We ruilen en wisselen zo'n beetje alles van de tuin. Ook maakte ik wat paardrijafspraken voor klein meisje die de volgende week zou komen logeren. Er wonen hier veel paarden dus dat gaat hier heel gemakkelijk . Ze rijdt prima en de paarden vinden haar lief. Ik dronk twee keer koffie met buren. Een keer hier en een keer bij een andere buurvrouw. Die had ik al even niet meer gezien. Gelukkig was alles goed met haar.
11 augustus was een wat mindere dag. Ik had echt slecht geslapen door alle muggen op de slaapkamer. Ik vond er 11. Het leek wel alsof ze door de nieuwe horren doorgekomen waren. Uiteindelijk ben ik om vijf uur maar opgebleven. Om acht uur ben ik naar vader vertrokken om de boel daar te poetsen. Na een ochtend hard doorwerken was alles weer lekker fris en schoon. Ik kreeg van hem een tip van een winkel die gaat sluiten en kaartenmolens te koop heeft. Ik ging er heen om te kijken maar vond ze te duur. Geen probleem, er komt nog wel een keer iets dergelijks langs. Verder deed ik niet veel want ik was echt te moe om uit mijn ogen te kijken. Opmerkelijk nieuws was er vandaag over de voetballer Lionel Messi die verhuist van Barçelona naar Paris Saint German. Hij gaat daar in de komende twee jaren 70 (!) miljoen euro verdienen. Het is hem van harte gegund!
Regelmatig heb ik loze pagina's in mijn dagboeken. Ik zie dan wel wat ik daar mee zal doen. Soms maak ik een kleine collage en andere keren laat ik het zoals het is. Op de kleine pagina aan de rechterkant was precies genoeg ruimte om een negatief van een stickervel op te plakken. Alle stickers waren gebruikt en dit bleef over. Ik dacht dat het wel een leuk idee zou zijn om het te bewaren op deze manier. Het viel om de drommel nog niet mee om het er netjes op te krijgen. Misschien dat ik er op een ander moment nog eens wat kleine tekeningen in maak.
Donderdag 12 augustus was een rustig dagje. Ik maakte 15 potten jam. Op vrijdag (en als het mooi weer is ook op andere dagen) heb ik een winkeltje aan huis waar veel toeristen op af komen. Die kopen vaak een potje jam voor thuis. De sapjes gaan ook grif van de hand want vaak zijn het fietsers die dorst hebben. Er zijn hier geen hippe gelegenheden in de buurt waar je wat kunt drinken en dan gaat zo'n sapje er altijd wel in. Ik zet er altijd een paar in de koelkast zodat ze kunnen kiezen wat ze willen. Koel of koud.
Die donderdag was ik extra open en er kwamen veel fietsers. Het is altijd leuk om te horen waar ze vandaan komen. Ook de gasten van verschillende B en B's komen langs. Met de eigenaren heb ik afgesproken dat ze even een app-je sturen als men langs wil komen als ik officieel niet open ben. Maatwerk in het dorp. Altijd leuk! Er kwamen veel mensen en aan het eind van de dag zat ik zonder de kleine boekjes die ik al eens als weggever gaf. De jam was op en in had nog 1 klein flesje sap in de koelkast staan. Pfft. Werk aan de winkel dus. Tot zover in het augustusdagboek. Volgende keer verder. Ondertussen kunnen jullie nog meedoen aan de giveaway. Even terugscrollen dan vind je het wel. Ik ga een was aanzetten. Dagdag!

2 opmerkingen:

  1. Mooi dagboek ik weet van 10 augustus alleen nog dat mijn derde zoon jarig was 😀

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel goed, dat je dat in ieder geval niet vergeten bent, Albèrtje, hihi,

      Verwijderen