donderdag 28 oktober 2021

Dagboek 14 tm 20 augustus..

Steeds als ik hier de foto's deel van mijn dagboek, denk ik er aan hoe jammer het is dat ik in het kader van het inhalen en achterlopen, steeds maar een gedeelte van hoe het gemaakt is kan laten zien. Misschien dat ik ooit zo bij ben dat ik er wat meer werk van kan maken. Ik zou natuurlijk ook meer foto's hier kunnen plaatsten maar ik heb me ooit eens voorgenomen om het bij vijf stuks per post te laten. Daar probeer ik zo min mogelijk van af te wijken. Want ja, als je je al niet aan je eigen voornemens kunt houden, ha, dan wordt het niks hè? Goed, laten we maar snel beginnen met 14 augustus. Deze pagina's maakten dat ik het midden van dit dagboek bereikte. Zien jullie de draadjes in het midden?
14 augustus viel op een zaterdag zie ik en het was een buitendagje. Ik zette het bord aan de straat want het was lekker weer. Wie weet kwam er nog een klantje voor het winkeltje. En ja, die kwamen er, want het was heerlijk weer. Tussen de bedrijven door maakte ik de oprit weer onkruidvrij. We spuiten niet en trekken alle narigheid (of vuil zoals ze het hier noemen) er alles met de hand uit. Als het weer het toelaat doen we dat elke dag een halfuurtje en zo houden we de boel netjes. Ik deed boodschappen voor het weekend bij de AH 10 km hier vandaan en verder lekker buiten genoten van het zonnetje. Het was geen bijzondere maar wel een bijzonder fijne dag!
Het "boekje" in het midden was zo leuk om te maken dat ik er nog een paar maakte. Je gaat ze tegenkomen denk ik. Je kunt lekker veel in de vakjes stoppen maar ook gewoon in het midden schrijven natuurlijk. Deze naaide ik vast, de volgende bevestigde ik met een mooi versierde paperclip. Zondag 15 augustus was echt een hele luie dag. Het was nodig na alle inspanningen van afgelopen week. Als je buiten woont kun je altijd wel doorgaan maar soms ook moet je op tijd je rust pakken. Een relaxte dag waarin ik werkte aan mijn dagboek. En ik schreef ook nog dat dat hard nodig was omdat ik zo achterloop. Duh, understatement van het jaar. Maandag was een superfijne dag want de meisjes kwamen logeren en dan is het altijd feest. Om half vijf arriveerden ze met koffers vol kleding en knutselspullen.
En niet te vergeten de caviakooi met de dames cavia daarin. Het was een kofferbak vol. Nadat hun papa weer naar huis vertrokken was, maakten wij nog even een wandeling door het dorp. Even bij de paarden kijken want daar had oudste meisje een afspraak mee de volgende dag. Ook kwamen we puppy Hugo tegen, oeh dat was wel erg leuk! Kleinste meisje zag haar kans schoon en vroeg meteen of ze hem de volgende dag uit mocht laten. Nou, dat mocht hoor. We zochten en vonden de speeltuin. Er blijkt een hele leuke speeltuin te zijn hier in het dorp. Met echt mooi onderhouden toestellen. Zo'n klein prutsdorp en toch ontdekken we steeds nog weer nieuwe dingen. De zon was al lang onder toen de dames naar bed gingen. Ze sliepen als een roosje. Onze oudste dochter was vandaag jarig maar vierde dat met haar gezin in Spanje. We hebben, samen met de dametjes, uitgebreid voor haar gezongen. Het ingepakte cadeau laten zien en geproost op een mooi nieuw levensjaar.
Eindelijk was het dan zover... Klein meisje had er zo naar uitgekeken. Ze mocht op een paard rijden en ook nog op de weg. Hoe stoer is dat? Het gaat om een mooi maar oud paard. Het heeft artritis en het is goed voor hem om in beweging te zijn maar kan geen volwassen berijder meer verdragen. Klein meisje weegt nog geen veertig kilo en dat is ideaal. Winwin situatie dus. Eerst werd het beest verzorgd, ik stond er versteld van hoe ze dat deed. Ondertussen maakten ze kennis met elkaar. Daarna was het eindelijk zover dat ze op stap konden. Oh, je had dat koppie moeten zien. Ze mag zeker nog eens terug komen. Graag zelfs want de eigenaresse van Lamoertje (je schrijft het echt zo) was tevreden over de gang van zaken. Zusje ging ondertussen met mijn man de boomgaard van de buren in om pruimen te plukken. Die had ook de tijd van haar leven. En toen we aan het eind van de dag besloten dat we een bezoekje zouden brengen aan de grote M waren ze helemaal door het dolle. Ja, dat hoort er toch een beetje bij als ze komen logeren. Het was een vermoeiende maar fantastische dag. En ik hoef jullie niet te vertellen dat ze sliepen als een roosje. En wij ook!
Woensdag 18 augustus was er weer een paardenafspraak voor oudste meisje. Nu bij een ander paard. Daar mocht ze op rijden in de paardenbak. En ook nog eens zonder zadel. Nou, dat was me wat zeg. Ik vond het maar niks maar alles ging goed en paard en meisje vonden het allebei geweldig. Paard ging er helemaal van dansen volgens de eigenaar. Klein meisje ging dit keer ook mee want ze bleken daar ook een minipony met veulen te hebben. En....ook nog eens een nestje kittens. Wat me steeds weer opvalt is dat de mensen hier zo makkelijk en vriendelijk zijn. Je bent welkom, maakt een praatje, drinkt koffie, deelt dingen, ervaringen of goederen met elkaar en gaat dan weer verder met wat je aan het doen was. Heel bijzonder. De twee dagen daarna waren ook weer supergezellig. We wandelden met puppy Hugo, de cavia's mochten buiten spelen op het gras en we knutselden wat af. Het was heel lastig om ze weer te zien vertrekken. Maar ja, that's life. Het ging weer richting einde vakantie en ze moesten zich voorbereiden op het nieuwe schooljaar. Gelukkig loop ik heel erg achter met het delen van het dagboek en kon ik op deze manier nóg een keer nagenieten. Zo zie je maar. Elk nadeel heb se voordeel ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten