maandag 25 juni 2018

Verzameling...

Dinsdag 5 juni. Vandaag is mijn schoonzusje jarig. De oudste zus van de man. Ze is een lieve vrouw. Helaas is een paar jaar geleden haar man overleden en woont ze nu alleen in het huis in de provinciestad. Ik weet eigenlijk niet of ze haar verjaardag viert maar we hebben haar in ieder geval vanmorgen uitbundig gefeliciteerd met het heuglijke feit. Waar je bij mijn familie altijd al tijden van te voren weet wanneer iemand jarig is en je de uitnodiging op de een of andere manier tot je krijgt, is de familie van de man daar heel anders in. Die nodigen niet uit. Ze zien wel of je op komt dagen. Je bent dan sowieso welkom. De schoondochter van schoonzus bakt heerlijke taarten dus dat zit in ieder geval wel goed. 


Ik heb weer een verzameling aan jullie te laten zien. Dit keer in oranje. Ik weet dat ik de kleur roze bij de maand juni bedacht had maar de roze verzameling liet ik al eerder zien hier. Oranje kwam er het dichtst bij. Je ziet knoopjes, medailles van de avondvierdaagse, kaartjes van een memory spel, een nep sigarettenpeukje, wat plakband, magneetkralen, een poppenbordje en een minimaatbeker. Ook zie je een gehaakt hartje en een koningsdag rozet. De meeste dingen hebben al weer een nieuwe bestemming gevonden. Het was leuk ze even bij elkaar te zien en er een foto van te maken. Toch?

1 opmerking: