maandag 25 juni 2018

10 vragen aan mezelf...

Zaterdag 2 juni. Vandaag laat ik weer een nieuwe serie van tien enveloppen zien. Ik maak deze enveloppen van mooie papiertjes. Ik zoek en vind die overal en vind het super ze te hergebruiken. Er ligt hier een hele stapel klaar om te vouwen. Werken met papier geeft zoveel vreugde. Het is echt fijn materiaal. Ik verkoop ze in mijn winkeltje en in mijn winkeltje op Marktplaats. Tien enveloppen dus en ik laat ze zien terwijl ik weer tien vragen aan mezelf ga beantwoorden. Ook dat is super (confronterend maar ook leuk) om te doen


1. Ben je licht ontvlambaar? Dat ligt helemaal aan de situatie. Als apparaten het niet doen word ik super snel boos en ongeduldig. Dan moet je even niet in de buurt komen. Verder vind ik mezelf een gematigd mens. Zeker nu ik al maanden aan het revalideren ben. Daar leer je de ontvlambaarheid wel mee bedwingen. Hoewel..... ;-)
2. Welke keuken vind je het lekkerst? Ik hou erg van de Hollandse pot. Veel groenten en fruit en het liefst zo uit de grond of van de boom. En anders in ieder geval uit de buurt (Nederland). Stampotten nieuwe stijl vind ik heerlijk.
3. Wat was je favoriete kinderboek? Sjakie en de Chocoladefabriek. Ik had een allerliefste vriend die zo heette en we speelden het verhaal vaak na. Hij als Sjakie en ik mocht dan Willie Wonka zijn. De kinderen uit de buurt waren dan de oempa loempa's.


4. Hoe lang ben je? Voor de operatie was ik 1.64 meter en na de operatie bleek ik ineens twee centimeter langer :-)
5. Welke drie dingen maken je kwaad? Roddel, dierenmishandeling en teveel te hard geluid (ik kan daar machteloos boos over worden).
6. Wat is je schoenmaat? Maat 38.


7. Heb je ooit in het ziekenhuis gelegen. Jazeker en daar weten jullie hier alles van. Ik hoop er nu een poosje niet meer te komen als ik klaar ben met deze revalidatie.
 8. Ben je wel eens iemands verjaardag vergeten? Oei, jazeker. Ik krijg het er nog warm van als ik daar aan denk. Ik was de verjaardag van oudste meisje vergeten. Ze werd zeven en dan is het heel belangrijk als iedereen er op tijd is om met elkaar taart te eten en cadeautjes te geven.
 9. Maak je je huis vaak genoeg schoon? Dat deed ik over het algemeen wel maar nu is het lastig om alles schoon te houden. Ik ben nog erg langzaam. De keuken, wc's en badkamer houd ik goed bij. De ramen sla ik wel eens over aan de buitenkant moet ik eerlijk bekennen. Zo win ik weer wat tijd.
10. Welke drie huishoudelijke klussen vind je vreselijk? Ik ben geen fan van het huishouden maar als ik er dan drie klussen uit moet pikken denk ik aan: ramen lappen (ze zijn zo hoog en het zijn er zo veel), boodschappen doen en strijken. Strijken vind ik echt een vervelende klus.

Het was leuk om weer na te denken over een en ander. Jullie krijgen ook weer een wat beter beeld van mij misschien ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten