donderdag 21 juni 2018

Enveloppen maken en rondjes haken...

Maandag 28 mei. Wat is het buiten mooi op het moment. De meidoorn staat weer in bloei. De stokrozen beginnen te groeien en in de ochtend word ik wakker van de vogels. Het zonnetje schijnt en ik kan gerust zeggen dat ik er van geniet. 


Ik werk er hard aan om mijn 'winkeltje' nieuw leven in te blazen. Voorlopig verkoop ik mijn spullen op Marktplaats en doe ik af en doe een marktje hier in de buurt. Mijn actieradius rijkt nog niet ver maar het is fijn als ik weer in kan haken en mijn spulletjes kan laten zien. Het is fijn dat sommigen mij nog niet vergeten zijn en vragen of ik weer kom om te verkopen. Ik zet graag m'n tafeltje neer :-)


Ik hoef er niet van te leven maar dat wat ik verkoop vormt een welkome aanvulling op ons inkomen. En alle kleine beetjes helpen nietwaar? Ik blijf het lastig vinden om mijn 'waren' aan de man te brengen hier op het blog, maar als ik het niet doe, doet niemand het toch? Daarom laat ik deze enveloppen zien. Je kunt ze op MP vinden in de rubriek Schrijfwaren en Papierwaren. Ik noem ze enveloppen handgemaakt.


Sommigen van de papiertjes zul je vast herkennen. Ik probeer zoveel mogelijk mooie papiertjes te hergebruiken. Soms ook 'loop' ik tegen wat moois aan of krijg ik wat van die en gene. Daarom zijn ze ook zo goedkoop.


Overdag gebruik ik de vrije uurtjes om enveloppen te maken en in de avond haak ik rondjes. Daar gebruik ik de mooie katoen voor die ik bij mevr. Mahmoud in Egypte kocht. Zij had zulke mooie spullen in haar winkel. Zacht en heel fijn om mee te haken. Ik zal later wel meer vertellen over de rondjes en wat ik er mee ga doen. Ik moet er eerst genoeg hebben.


Dat haken is geen probleem, ik heb zo een stel gemaakt. Maar dan dat afhechten..... bleh. Ik maak van de nood een deugd. Dus als er iemand op bezoek is of ik ga zelf op koffievisite of naar mijn handwerkgroep, dan neem ik de pot met rondjes mee en ga aan het werk. Je hoeft er niet bij na te denken en onwillekeurig doe je er nog best veel. En klaar is maar klaar....


De dagen vliegen om met dit mooie weer. Elke dag werk ik wat in de tuin. Fijn dat ik dat alvast weer kan. Niet te lang achter elkaar weliswaar maar toch...

2 opmerkingen:

  1. fijn dat het zo goed gaat elke keer een beetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het voelt zo bijzonder als je iets weer kunt, ook al is het nog zo gewoon :-)

      Verwijderen