maandag 26 februari 2018

Slingers...

Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik voel me regelmatig overweldigd door wat er in de wereld om me heen gebeurt. De tegenstellingen nemen toe. Ben je niet voor het de ene kant, dan ben je automatisch tegen. In het verkeer reageren mensen nodeloos agressief. Eigenlijk is alles extreem en het lijkt wel of er geen grens aan is. Ik probeer het allemaal bij te houden en te begrijpen maar af en toe zet ik mezelf gewoon even uit. Dan kijk ik niet op social media, dan blijft de televisie uit en gebeurt het soms zelfs wel dat ik niet eens naar buiten ga. Ja echt! 


Ik luister dan naar mooie muziek. Meestal is dat iets van de oude Bach. Die vind ik troostend en helend en ik kom dan echt tot rust. Maar soms zelfs is me de mooie muziek teveel en lees ik een boek. Een mooi boek kan ook troostend en helend werken. Je kunt jezelf er echt in verliezen en je in een andere wereld wanen.


Handwerken maakt me ook rustig. De slingertjes die ik hier laat zien maak ik tussendoor. Meestal haak ik wat ornamenten (in dit geval rondjes) tijdens de koffie en als ik er dan genoeg heb, maak ik er een slingertje van. Deze slingertjes verkoop ik in mijn winkeltje op Facebook of op Marktplaats. Maar meestal gewoon hier in mijn winkeltje- aan- huis.

Ik geef ze ook regelmatig weg. Aan mensen die ziek zijn en even een opkikkertje nodig hebben. Je kunt ze aan het einde van je ziekenhuisbed plakken met een stukje papieren plakband. Of met een punaise aan een prikbord hangen. Of thuis aan je pc, aan de knop van de deur of om een schilderijtje aan de muur. Het maakt niet uit. Doel is om je blij te maken.

Om wat te vieren. Want het leven is het waard om gevierd te worden. Vooral de kleine, ogenschijnlijk onbelangrijke, dingen. Ik vier dat ik weer kan lopen. Ik vier de vriendelijke groet van de buurman en buurvrouw. Ik vier dat ik elke ochtend wakker word in een heerlijk warm bed, dat ik elke dag kan eten wat ik wil. Dat ik... ach, er valt zoveel te vieren. Als je het maar zien wilt. Dagdag!

2 opmerkingen:

  1. Ik maak dan enveloppen en vul ze met moois!
    Je slingers vind ik prachtig en het gebaar ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke slingers! Mooi door hun eenvoud!

    BeantwoordenVerwijderen