maandag 19 februari 2018

Liefde is...

Lange tijd geleden, many moons ago knipte ik elke dag de liefde is.... tekeningen uit de krant. Ik vond ze zo leuk dat ik ze in een boekje plakte. En dat boekje kan ik dus nu nergens kan vinden. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet heel goed zocht hoor. Halverwege kwam ik een ander boekje tegen waarin ik verdwaalde. Het is een dertien in een dozijn boekje, ooit gekocht bij de witte boekenwinkel door iemand. Die deed het cadeau want er staat een opdracht in geschreven. De ontvangster leverde het in bij de kringloop en daar kocht ik het een paar jaar geleden voor 10 cent. Al bladerend kwam ik onderstaand versje tegen. Gerd de Ley schreef het in een boekje uitgegeven in 1999. En het gaat over de liefde.


Liefdesnotities...

Ik heb lief
dus ik ben

De genegenheid
maakt het lief

Liefde betekent
vóór alles
de partner
de vrijheid laten
zichzelf te zijn

Liefde is
een brand
die geblust wordt
door de regen
van het geluk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten