zaterdag 19 mei 2018

Rommelig...

Woensdag 9 mei. Zo rustig als de dag van gisteren verliep, zo rommelig was het vandaag. Het begon er al mee dat de batterijen van mijn iPad en telefoon leeg waren en ik bovendien ook nog was vergeten de stekker in de laptop te doen. Dat was dus een van de eerste dingen die ik deed. Overal stekkers inpluggen. De wasmanden puilden uit en ik moest nodig boodschappen doen want zo'n beetje alles was op.


Om 1 uur had ik een afspraak bij de fysiotherapeut en om kwart over 1 een afspraak bij de podoloog. Oei! Dat had ik even niet gezien. Na wat heen en weer bellen mocht ik eerder bij de podoloog komen. Hoera! Ik haalde de zooltjes op die vorige week aangemeten waren. Ik probeerde er op te lopen maar dat viel nog niet mee. Het zal wennen worden.


Ik had echt het gevoel dat ik omviel. Nu heb ik dat gevoel wel vaker het laatste half jaar maar dit was wel weer een dingetje erbij. Gelukkig hoefde ik niet alles te betalen (ik ben aanvullend verzekerd) en na het pinnen van het eigen risico kon ik naar beneden naar de fysiotherapie. Deze therapeute gaat met vakantie en komende drie keren word ik behandeld door haar collega. Ik zie er tegenop naar die collega te gaan. Raar is dat toch.. Ik moet vertrouwen hebben. Of weer leren krijgen kan ik beter zeggen na de ervaring met therapeut nummer 1.


De boodschappen werden gedaan en de koelkast weer gevuld. Zo kon ik tenminste weer lekker gezond koken. Ik voel me altijd zo ongelukkig als ik geen groente en fruit in mijn buurt heb ;-) Aan het begin van de avond viel de stroom uit. Geen radio, tv, computer, wasmachine of welk apparaat dan ook maar. Ik besloot lekker te gaan lezen. Wat kun je anders. Ik moest even denken aan de tijd in Cairo. Dar viel ook vaak de stroom uit. Omdat het dan binnen donker was door de kleine ramen ging ik dan op bed liggen om te slapen. Gek genoeg deed ik dat alleen daar. Hier kun je altijd wel wat anders doen en slaap ik zo min mogelijk overdag.


In de loop van de avond kwam de stroom er weer op en was alles weer zoals daarvoor. Nog later in de avond kwam de man ook weer thuis en dronken we samen nog wat terwijl we de dag bespraken. Morgen is een vrije dag. Hemelvaartsdag. Een dag om naar uit te kijken. Het belooft mooi weer te worden en dat is voor veel mensen hier in de buurt fijn want het is opening van het strandseizoen en ja, dat is natuurlijk veel minder leuk als het regent. Toch?

De foto's bij dit blog zijn verzamelingen die ik zo af en toe maak voor het leuk. Ik leg dan random wat dingen bij elkaar. Het meeste zweeft hier zomaar wat rond. Omdat het er toevallig is. Als je het dan bij elkaar legt en er een foto van maakt, ziet het er ineens heel anders uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten