zaterdag 19 mei 2018

10 vragen aan mezelf (5)...

Maandag 7 mei. Dit keer weer verder met de tien vragen aan mezelf. Voor jullie om mij wat beter te leren kennen en voor mezelf om antwoorden te geven op 'ongebruikelijke' vragen. Ondertussen zien jullie de foto's die ik maakte van alle spulletjes die ik bewaar in de grote glazen pot op mijn werkkamer. Ik gooide er van alles in maar zocht het uit om wat orde in de chaos te brengen en maakte er meteen wat foto's van.

Vraag 1: Lees je je horoscoop? Ja, soms in de krant of ergens onderweg in een tijdschrift of zo maar meestal niet. Lezen jullie hem wel? 
Vraag 2: Vind je jezelf sociaal? Ik hoor altijd van anderen dat ik heel sociaal ben. Er is een tijd dat ik er bijna aan ten onder ging. Door de jaren heen heb ik mijn 'lesje' geleerd en ben ik noodgedwongen wat minder sociaal geworden. Soms moet je gewoon aan jezelf denken. Zoals nu bij het revalideren. Als je niet goed voor jezelf zorgt kun je ook niet voor een ander zorgen.


Vraag 3: Hou je van gezelligheid? Jazeker hou ik van gezelligheid? Ik zou bijna zeggen; wie niet? Ik krijg graag visite en vind het heel fijn als men de moeite neemt om naar hier te komen. Ik probeer iedereen zoveel mogelijk te verwennen. Niet alleen met eten, drinken en spullen. Maar vooral met aandacht en liefde.

Vraag 4: Wat was als kind je favoriete knuffel en wat was zijn naam? Ik had een beer en hij heette Terry. Hij had een lintje om zijn net. Ik duimde en friemelde ondertussen aan dat lintje. Ach Terry, ik heb hem nog steeds. Hij is intussen helemaal versleten. De houtwol komt uit zijn buik maar ik zal hem nooit wegdoen.


Vraag 5: Hoe was je eerste dag op de basisschool? Heel spannend vond ik dat. Mijn vader bracht me naar school want mijn moeder lag al een maand in het ziekenhuis vanwege de geboorte van mijn broertje. Dat was niet helemaal goed gegaan. Ik mistte haar verschrikkelijk. De juf was heel streng en ik was bang van haar. Eén ding was wel fijn en dat was dat mijn vader koos voor chocolademelk i.p.v. gewone witte melk. We dronken nog schoolmelk. Dat was bij mijn moeder nooit gebeurd ;-)

Vraag 6: Welke drie dingen zou je eigenlijk weg moeten gooien? Een heleboel kleren die ik nooit draag. Wat oude schoenen en ook die ene oude jas die zo lekker zit maar er niet meer uitziet.


Vraag 7: Welke drie familieleden zou je wat vaker willen zien? Dat is een makkelijke vraag. Mijn drie kinderen.We proberen elkaar zo veel mogelijk te zien maar het blijft altijd te weinig voor ieders gevoel.

Vraag 8: Hoe vaak per jaar ga je op vakantie? Oei, we gaan eigenlijk nooit op vakantie. De laatste keer was naar ZA toen de kleinzoon geboren was en die is nu al weer ruim drie. Dat was zo'n dure reis dat we weer even moesten sparen ;-) En het was ook niet echt een vakantie. De laatste keer dat we zomaar weggingen was naar Engeland toen koningin Elizabeth 60 jaar koningin van Engeland was.


Vraag 9: Zeg je wel eens: ik hou van je? O ja, de hele dag door en tegen iedereen die het maar horen wil. Ik ben daar erg gul mee. Er zijn in mijn leven veel mensen om van te houden. Mijn ouders zeiden het nooit tegen ons toen we klein waren en ik heb het altijd gemist. Misschien dat ik het zelf daarom zo vaak zeg. Ik weet het niet. Het is gewoon fijn.

Vraag 10: Ben je een control freak? Het hangt er vanaf. Als je het aan de man zou vragen zou hij zeggen van wel. Vraag je het aan de kleintjes dan zullen zij zeggen van absoluut niet. Ik heb wel de neiging om alles in eigen hand te houden maar heb het laatste jaar door omstandigheden geleerd om los te laten en dat gaat me steeds beter af.

Zo weer een beetje wijzer sluit ik dit blog af. Het is leuk om zo af en toe eens wat na te denken over mezelf. Doen jullie dat ook wel eens? Zomaar wat vragen stellen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten