vrijdag 2 juli 2021

Weggever van de maand...

Ooit, heel lang geleden in het begin van mijn blogbestaan (2007) was het heel gewoon om op elkaars berichten te reageren. Er werden leuke dingen gedeeld, acties georganiseerd, slechte foto's bij enthousiaste verhalen geplaatst en wat al niet meer. Sommige mensen bleven bloggen. Anderen, zoals ik, gingen er een poosje tussenuit en begonnen later toch weer opnieuw en weer opnieuw en later nog eens (ja echt!) Nog weer later kregen we Twitter, FaceBook, Instagram en TikTok. Ook YouTube nam een plekje in in het vragen van aandacht. Het reageren op blogs werd minder. Zo gaat dat in de wereld en dat geeft niet. Maar soms... heel soms, verlang ik wel weer eens terug naar de tijd van toen. Naar de fijne contacten. Die zijn er nog steeds hoor en ook nog met sommigen van toen. Maar niet meer hier onder de berichten. Ik zie dat mensen wel lezen maar simpelweg geen tijd meer nemen om wat te schrijven. Gelukkig heb ik er geen last van bij het schrijven (vroeger wel) maar soms denk ik wel... wie zijn jullie? Lezen jullie alleen of schrijven jullie zelf ook? Wat zou het leuk zijn om bij jullie op bezoek te komen...
Even tussendoor.... de foto heeft helemaal niks met dit verhaaltje te maken hoor! Het is een oude plaat van het dorp waar ik nu woon. Maar goed... ik wil een oude traditie weer in ere herstellen als daar belangstelling voor is. Het lijkt me leuk om zo nu en dan iets leuks weg te geven. Het enige wat je er voor hoeft te doen is mij te laten weten wat je lievelingskleur is. That's all! Als je me gaat volgen vind ik dat erg fijn, maar het is geen voorwaarde om mee te doen aan de give away. Wat ik weg ga geven hou ik nog even geheim. Maar het is iets wat iedereen wel kan gebruiken. Iets voor in de tas. Oeps, genoeg gezegd hier. Kijk maar of je zin hebt... voel je niet verplicht. Volgende week maak ik de winnaar bekend! Dagdag!

5 opmerkingen:

  1. Het is leuk je blog te lezen.Heb zelf geen blog en ben ook niet actief op sociale media.Dus daarom ben ik een lezer,met plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees je blog bijna altijd en reageer de laatste tijd met regelmaat. Enerzijds herken ik het wel wat je schrijft over het enthousiasme voor bloggen en reageren, anderzijds ook niet. Ik heb zelf een heel groepje enthousiaste bloggers om me heen en wij reageren bijna altijd bij elkaar.
    Nou, ik wil wel meedoen met je give away. Mijn lievelingskleur is blauw-groen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja soms ben je ineebs een paar bloggers kwijt jammer maar ik snap het ook wel hectische tijd voor veel mensen en toch.......hou ik van dit plekje even wat schrijven ,lezen, reageren mn blogmaatjes voorlopig kan ik niet zonder blauw is de kkeur waar ik van hou❤

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het heel leuk om je blogjes te lezen. Heb je nog niet zo lang geleden gevonden. Ik durfde niet goed te reageren maar nu blijkt dat je het wel op prijs stelt.
    Fijn om te weten. Ik ga je volgen, mijn lievelingskleur is blauw en zacht groen. Groet Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb je lang gevolgd, tot je stopte. Nu ik weet dat je er weer bent, reageer ik af en toe weer. Ik heb een hele lijst blogs die ik ieder weekend lees, want anders is het me teveel. Ik hoop altijd, dat mijn reacties weer een reactie terug oproepen, maar zo werkt het gewoon niet. En dat geeft niet, ik lees gewoon met veel plezier door.
    Oja, mijn lievelingslied is blauw.

    BeantwoordenVerwijderen