maandag 19 juli 2021

Kralen en knopen...

Hoewel het werken met papier momenteel mijn voorkeur heeft, ben ik ook niet afkerig van het werken met andere materialen. Door de verhuizing en later de verbouwing zijn de andere materialen wat op de achtergrond (lees: nog steeds op zolder in de verhuisdozen) geraakt. Momenteel vraagt de tuin veel tijd en heb ik bijvoorbeeld al tijden niet gebreid en gehaakt.
Ik heb wel vaker van die periodes gehad. Dat ik wel weer erg veel haakte en niets met papier deed. Net als ik soms tijdenlang een bepaald soort kaas op brood eet en daarna weer heel lang niet. Jullie zullen het wel herkennen.
Mijn missie is momenteel om elke week in ieder geval 1 verhuisdoos van zolder te halen en de inhoud op een bepaalde plaats te gaan gebruiken of neer te leggen. Zo heb ik bijvoorbeeld nog enorm veel quilts die best gezien mogen worden en een beter plaatsje verdienen dan een donkere doos op een zolder.
Wel is het zo als je je spullen anderhalf jaar niet gezien hebt, het soms wel weer een verrassend weerzien is. Zo vond ik deze kettingen terug. Ik heb er heel veel gemaakt in deze stijl en ook weer net zo snel verkocht op marktjes en via het winkeltje. Dit waren er nog een paar. Zij zijn nog steeds mooi vind ik. Ik ga ze gewoon weer dragen.
Door de speciale manier van rijgen blijven de knopen en kralen op zijn plaats en is de ketting ook niet zo zwaar om je hals. De knopendoos stond al klaar en al eerder vond ik mijn kralendoos terug. Zal ik toch maar weer eens een paar nieuwe kettingen maken?
Wie houdt me tegen? Niemand toch? Ik zie mezelf al zitten aan de tuintafel. Knopen en kralendozen voor me. Naald en draad in bijpassende kleur. Kopje thee met verse munt uit de tuin en af en toe een slokje te nemen. Het geluid van de vogels op de achtergrond.... Het klinkt als een goed plan toch? Eerst maar even de badkamer schoonmaken. Werk gaat voor het meisje zeggen ze hier in de buurt.... Fijne dag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten