zaterdag 17 juli 2021

Pretty papers 16 tm 20...

In het begin maakte ik deze collages omdat ik het wilde leren. Ook zocht ik een nuttige oplossing voor alle mooie papiertjes die ik niet in de prullenbak wilde gooien. Nu gebruik ik ze ook steeds vaker in de journals die ik maak. Meestal maak ik er een printje van zodat ik het masterboard later nog eens kan gebruiken. Inmiddels is het al een aardig stapeltje aan het worden. Vandaag laat ik er weer een paar aan jullie zien. Hier komen ze!
Ik plak eerst de papiertjes en zoek er als laatste (als een soort kers op de taart) een mooie quote bij. Zoals deze bijvoorbeeld. Uit je comfortzone stappen en iets maken wat niet in je straatje past, is heel leerzaam. En leuk om te doen vul ik dan aan. Het gebeurt regelmatig dat ik uit mijn comfortzone stap maar dat heeft me tot nu toe veel opgeleverd. Doorgaan dus maar ;-)
Dit was een collage die maar geen pretty paper wilde worden totdat... ik er een printje van maakte. Toen was het ineens wel een leukerd en mocht hij blijven. Soms heb je dat wel eens.
Mooie momenten thuis creeer je gewoon zelf. Dat hebben we het afgelopen jaar meermalen mogen ondervinden. En eigenlijk doen wij dat hier in huis nog steeds. We zeiden net tijdens de koffie nog tegen elkaar dat we helemaal geen zin meer in vakantie hebben sinds we hier op deze fijne plek wonen.
Hier heb ik twee knipsels met tekst met elkaar gecombineerd. Dat doe ik tegenwoordig wel vaker. Ook maak ik met de uitgeknipte woorden soms kleine gedichten. Ze zijn nog niet van een niveau dat ik ze hier wil delen dus dat laten we nog maar even zitten. De tekst van nu vond ik wel lollig. Verras je vrienden met....zelfgebakken appeltaart.
Twee quotes op de laatste collage: Make good use of Today en Er is diepte en lichtheid. Kies zelf maar wat je het meest aanspreekt. De kleurencombinatie is een beetje ongebruikelijk maar pakte wonderwel goed uit. Lekker zomers.

1 opmerking:

  1. Ik geniet altijd erg van je collages. Je bent er echt goed in, weet je dat?

    BeantwoordenVerwijderen