maandag 21 juni 2021

Mei dagboek. 11 tm 20 mei...

Een paar dagen geleden lag er een brief in de brievenbus met de uitnodiging voor een vaccinatie. Omdat er niks te kiezen krijgt de groep die geboren is tussen 1956 en 1960 het tweederangs vaccin Astra Zeneca. Ook als je zoals ik twee keer te maken hebt gehad met zeer ernstige trombose. Of zoals mijn zwager die een herstenstam infarct kreeg (een bloedprop) of mijn zusje.. ach laat ik hier maar ophouden met mopperen, het heeft geen zin. Het was dit of niks. Niks is met mijn slechte immunsysteem geen optie dus toch maar naar de dokter gegaan. Nou dat heb i geweten. Hoge koorts, daarna dagen misselijk en energieloos. Eigenlijk heb ik nog steeds heel weinig energie. 3 augustus, ja je leest het goed. Op 3 augustus pas mag de tweede spuit er in. 12 mei. Aanvankelijk leek het mee te vallen en ging ik nog een eind wandelen. Maar in de loop van de ochtend ging het echt niet meer. Naar bed dus maar.
13 mei. Hemelvaartsdag. Een mooie dag qua weer maar ik heb er niet veel van meegekregen. Kramp en spierpijn met koorts. Niet leuk. Dit gaat nog dagen door, dus daar laat ik het bij. Op de linkerpagina maakte ik gebruik van een staaltje behangpapier wat hier al tijden lag te liggen. 14 mei: aan de rechterkant een pergamijnzakje met daarin een geboortekaartje uit de jaren zestig/zeventig. Mijn vader gaf me laatst een stapel onbedrukte kaartjes. Leuk om ze zo af en toe in een dagboek te gebruiken.
Voor 15 mei vouwde ik een mooi stukje papier dubbel en bevestigde er een tab aan. Aan de binnenkant zit ook nog een zakje waar ik eventueel iets in kan doen maar dat was niet nodig achteraf. Zondag 16 mei was een goede dag. Het lukte om uit bed te komen. Het was zonnig buiten, maar ook waren er onweers en regenbuien. We keken op afstand naar het afscheid van de dorpsdominee die we nog kennen uit de tijd dat hij nog helemaal geen predikant was. Zij woonden many houses ago in een dorp naast ons. De vrouw van de dominee was secretaresse op de bank waar de man destijds heel belangrijk was. Leuk om ze na al die jaren weer tegen te komen! Door corona was er in de kerk maar plaats voor een paar mensen en was er een online verbinding waarop we konden meekijken naar de kerk die ik vanuit mijn werkkamer goed kan zien. Grappig! Deze dominee was hier dertig jaar. De vorige 35 jaar! Weinig verloop zal ik maar zeggen.
Maandag 17 mei. Na overleg met de dokter bloed laten prikken en tests gedaan. Uitkomst is dat ik waarschijnlijk net besmet was met het virus toen ik het vaccin kreeg. Dubbele aanval op het immuunsysteem wat dus niet goed is. Geen wonder. Maar wel fijn dat ik weet wat het is. Het heeft tijd nodig. Nieuws vd dag: Het interview met Koningin Máxima t.g.v. haar 50ste verjaardag. Dinsdag 18 mei. Die dag kwam het kind even langs. Onverwacht en daarom des te meer genieten. We zaten buiten en hij vertelde over een grote klus die hij binnengehaald had bij Bouwend Nederland. Trotse mama!
Woensdag 19 mei voor het eerst weer autogereden. Wel nog bibberig en een klein rondje, maar het lukte en het was fijn om weer even in een andere wereld te zijn. Ik bracht een pakje bij mijn vader. Aangebeld en het voor de deur neergelegd. Daarna vanuit de auto even met hem gepraat. Daarna weer naar huis. Als laatste dag 20 mei. Een donderdag waarop ik de eerste rabarber at uit de tuin van de buurman. Een klein beetje maakte ik alvast klaar en de rest is in de vriezer om er later als de aardbeien goed zijn, jam van te maken. Aardbeien rabarberjam is hier favoriet. Nieuws vd dag is dat Duncan Lawrence niet live mag optreden op het songfestival omdat hij positief getest is. Ach toch! Verder niet veel bijzonders en daar sluit ik dan dit blog over het mei dagboek af. Leuk dat je weer even kwam lezen hier. Ik zou het leuk vinden als je hier een berichtje achterlaat zodat ik ook bij jou op visite kan komen. Tot de volgende keer!

3 opmerkingen:

  1. ja een tegenvaller maar het klopt wel . ik heb ook covid gehad en kreeg ook de Astra zeneca en reageerde er ook op hoge koorts en een paar dagen futloos geen energie en net als toen ik covid had barstende koppijn. Maar onze huisarts prikte zelf boven de 60 ( ik 59 )) en die had dat al voorspeld dat was namelijk al bekend dat je zou reageren asl je het virus gehad had. Bij de tweede prik had ik geen last alleen een paar dagen wat spierpijn. Misschien een opsteker voor je. lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker een opsteker Albèrtje! Fijn om te horen.

      Verwijderen
  2. Wat akelig dat die prik zò uitviel... En je dan zo beroerd voelen!
    Leuk om te lezen hoe je met je dagboek bezig bent, dat je het allemaal nog weet achteraf.. maar ik geloof dat je het ergens noteert.. dat las ik toch?
    Ook je collages in je gluebook vind ik prachtig, en je hebt me geïnspireerd!

    BeantwoordenVerwijderen