donderdag 25 maart 2021

16, 17 en 18 maart...

16 maart: Na de wandeling in mijn vorig blog kijken we nu weer even verder in het dagboek wat ik aan het maken ben. Ik beleef er veel plezier aan om de bladzijden zo mooi mogelijk te maken. Zoals al eerder verteld, koop ik daar geen nieuwe spullen voor, ik gebruik alleen wat ik al heb. Zoals de kaart die ik hieronder laat zien. Die kreeg ik eerder van een vriendin die ik nu al een jaar niet meer live gezien heb. Ik plakte een nieuwe achterkant aan de kaart en schreef daarop mijn verslag van de dag. De band waar ik de kaart onderschoof heb ik gemaakt van een strook papier uit een tijdschrift.
Inmiddels ben ik aangekomen in het midden van het katern. Ik naaide er twee in dit boek maar het blijkt nu dat ik met 1 katern ook toekom. Ik weet nog niet wat ik doen zal. Misschien haal ik het tweede katern er uit, maar het zou ook kunnen dat ik verderga met de maand van april. Hoewel het dan misschien weer erg dik wordt en dat wilde ik juist niet. Ik neig naar het eerste. Voorlopig kan ik nog even nadenken. Want zoals gezegd ben ik pas op de middenpagina aangekomen. En dat is, zoals jullie kunnen zien een van mijn zelfgemaakte pretty papers. Ik maakte een collage op A4 formaat en maakte daarvan een afdruk. Hij is leuk hè?
17 maart. Ik beleefde veel plezier aan het maken van de envelop voor deze dag. Allereerst al door de keuze van het zachtoranje gemarmerde papier met als sluiting een bloem die ik maakte een punch uit een papier van ik denk het tijdschrift Daphne's Diary. We zaten deze dag grootendeels zonder stroom wegens onderhoud aan de leidingen. Ook gingen we stemmen. Voor het eerst in onze nieuwe woonplaats. Hoe anders dan de vorige keer. Toen massaal, lawaaierig, dicht opeen in een lange rij. Nu in het stille dorp, met mondkapje op, handen gedesinfecteerd in het kleine dorpshuis. Op meer dan twee meter afstand. Wat een verschil. We maakten nog een kleine wandeling want we konden binnen niet veel uitrichten en het was wachten op stroom. Het waaide en was koud maar fijn een frisse neus te halen. Rond drie uur was alles weer op orde. Oh en we mochten het stempotlood mee naar huis nemen. Hoera!
Ik laat toch nog even de binnenkant van de envelop zien. Volgens mij zag ik ooit een filmpje langskomen hoe je hem moet maken, maar waar en van wie weet ik echt niet meer. Het was leuk freubelen. Dat was het ook voor de dag daarna. Zoals ik al zei aan het begin van het blog... ik beleef erg veel plezier aan het maken van dit dagboek.
18 maart was een hele witte pagina. En ook nog eens dun papier. Om de witheid wat weg te halen heb ik de ondergrond met behulp van een stencel wat gekleurd met kleine roze stipjes. De gele driehoekjes aan de rechterkant zijn van de flap van een envelop die jullie later nog terug gaan zien. De journalcard met de roos maakte ik van karton van een verpakking die ik beplakte met mooi papier. Links, rechts en onder zijn vastgeplakt op de bladzijde. Zo ontstond een zakje voor het papier met daarop het verslag van de dag. Verder vulde ik de pagina wat op met wat leuke papiertjes.
En zo zijn er weer een paar dagen gevuld en heb ik er jullie hier en daar wat van laten zien. Het was me weer een genoegen ze met jullie te delen. Fijn dat jullie met zoveel hier komen lezen. Tot de volgende keer! Dagdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten