vrijdag 31 augustus 2018

Stilte voor de storm...

Maandag 20 augustus 2018. Maandag wasdag. Maandag opruimdag. Maandag doe dag. Maandag stilte voor de stormdag. Stilte voor de storm want morgen begint de Naaldwijkse feestweek. Daarom poetste ik nog stel het huis want er komt altijd wel iemand aanwaaien. Iemand van ergens anders die in de buurt is. Of voor de gezelligheid. Of om andere redenen. De rest van de week komt er niks meer van poetsen; daarom deed ik het vandaag. 


En terwijl ik schoonmaakte deed de wasmachine ook haar best. Aan het eind van de dag was alles schoon, droog en terug in de kast. Of op de bedden. Want dat is natuurlijk het fijnst. Slapen onder fris gewassen, buiten gedroogde lakens. Heerlijk vind ik dat. Ik droom er van om ooit nog eens een huis te hebben waar ik de was kan drogen aan een echte waslijn. Dat lijkt me zo gaaf! Mag dat nog gezegd worden trouwens. Ik hoor nooit meer iemand gaaf zeggen. Jullie?


Ook deed ik voor zo ongeveer de hele week boodschappen bij de nieuwe supermarkt hier in het winkelcentrum. Tijdens het revalideren maakte ik er regelmatig een praatje met de mannen die er zaten. Ik heb jullie daar wel eens over verteld. Op de foto's zie je de banken op de voorgrond. Vroegûh was daar het terras van V&D. Nu ik weer op orde ben, doe ik de boodschappen met de fiets en gun ik mezelf zelden nog tijd om daar even te zitten. Vanmorgen deed ik het toch maar weer even. Het was een fijn weerzien met de mannen (en een enkele vrouw). Ze waren ambivalent over de komende feestweek. Het varieerde van gezellig tot pestpokkeherrie (niet mijn woorden). Ik zit ergens in het midden denk ik :-)


Thuisgekomen repareerde ik beer. Beer heeft geen armen meer. Kleine man was er verdrietig om. Gelukkig had hij de armen nog wel bewaard en naaide ik ze weer stevig vast. Nu kan beer weer knuffels geven. Is dat niet fijn? Zo vloog de dag voorbij en ging ik vroeg naar bed om een zo lang mogelijke nacht te hebben. Want als er in Naaldwijk feest gevierd wordt, kom je daar niet echt meer aan toe. Voorslapen dus maar ;-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten