woensdag 8 augustus 2018

En waar was ik nou naar op zoek in mijn vorig blog? ...

Ik ben al een paar jaar lid van een breiclubje. Ooit, op ons hoogtepunt waren we met meer dan 20 maar langzaamaan is dat uitgedund naar een stuk of 5 à 6 meiden. Oorspronkelijk kwamen we bij elkaar in een buurthuis in Den Haag- Zuid. Een gedeelte van de dames ging 1x per maand met elkaar avondeten op vrijdagavond. Langzaamaan is de boel gaan schuiven en was het op maandagochtend breien in het buurthuis en op vrijdagmiddag breien in Parkoers (Zuiderpark) Den Haag (nog voor de verbouwing)


Omdat je op maandag niet kon eten in het buurthuis, aan het eind van de ochtend, vielen er steeds meer mensen af. Ook door ouderdom, verhuizing en om andere redenen bleven mensen weg. De beheerster van Parkoers oude stijl verhuisde van Locatie en de breiclub verhuisde mee. Toen ook daar de boel gesloten werd, werd uitgeweken naar een soort van gymzaaltje en is er nu op vrijdag breien in een verzorgingshuis. Dat heb ik allemaal van horen zeggen want ik ben er lang niet meer geweest. Vrijdagmiddag ging ik vaak naar mijn vader en later kon ik lang niet autorijden en er dus letterlijk niet komen.


De maandaggroep ondertussen (het lijkt wel een soap) werd kleiner en kleiner en we voelden ons wat verloren in de grote zaal in het buurthuis. Toen een van de dames niet meer kon komen door ziekte van haar man, nodigde ze ons uit om bij haar thuis te komen breien. Dat deden we. Ik kon er voor de deur parkeren en met de rollator naar boven. Alles was gelijkvloers en toen ik dus weer enigszins mobiel was voegde ik me weer bij de groep. Volgens mij heb ik dit allemaal al eerder verteld denk ik nu... :-)


En nu is de echtgenoot van deze mevrouw overleden en was er niet meer de noodzaak van het bij haar in huis bij elkaar komen. Omdat iedereen behalve ik uit Den Haag komt, werd gezocht naar een locatie ongeveer in het midden en kwamen we uit bij Pluk in Loosduinen. Ik vertelde daar gisteren al een en ander over. Alleen is Pluk! op maandag gesloten maar op dinsdag zouden we van harte welkom zijn. Twee van de andere meiden waren er vorige week al maar voor mij was het de eerste keer....


We zaten in de tuin en dat was heel gezellig zo tussen de kinderen, de kippen, de zakenmensen, de geiten en wat allemaal niet meer. Het voelde goed en wordt onze nieuwe thuisbasis. Elke dinsdag van 10.00 uur tot ongeveer 12.00 komen we bij elkaar en ben je welkom. Het is gratis. Je kunt zelf wat te drinken kopen in het restaurant. Eventueel kun je er lunchen. Parkeren is gratis maar als je in de buurt woont zou ik lekker op de fiets komen. Zelf moet ik daarvoor nog even oefenen. De vaardigheid is er al wel weer maar de snelheid nog niet. En ook ben ik nog niet zo ver ( in km) gekomen. Nog even dooroefenen dus.


Je kunt haken, weven, punniken, borduren, breien, of zoals ik deed.... draadjes afhechten. Ik ben weer duurzame confetti aan het maken voor mijn winkeltje. Voor het vieren van kleine maar bijzondere momenten :-) Alles is al weer op. Ondertussen kletsten we wat. Het was leuk om iedereen weer te zien na zo lange tijd. We kwamen een poos niet bij elkaar door het overlijden van de man van een van ons. Maar nu weer wel en het was goed.


We zijn een gezellig stel meiden en vinden vooral dat niks moet en veel mag op handwerkgebied. Wil je wat leren of weet je iets niet? Dan is er meestal wel iemand te vinden die je wil helpen. Of goede raad wil geven. Of ideeën met je wil delen. Of je kan tippen waar je leuk garen kunt kopen. Nu zitten we nog buiten maar straks als het weer slechter wordt verhuizen we naar binnen. Wie weet tot ziens!

2 opmerkingen:

  1. wat gezellig zo'n clubje. Goed om elkaar regelmatig te zien en samen iets te maken. Zo hebben wij de inloopochtend in de kerk, waar we ook van alles maken met elkaar. Heerlijk om bij te houden.

    BeantwoordenVerwijderen