maandag 27 september 2021

Dagboek 20 tm 26 juli...

Dinsdag 20 juli was een erg drukke dag. Allereerst ging ik in alle vroegte een flinke wandeling maken. Die duurde 1 uur en 15 minuten. Nog steeds sta ik versteld van mezelf. Toen ik hier anderhalf jaar gelede kwam wonen kon ik maar een paar honderd meter lopen en kijk me nu toch eens. Na een stevig ontbijt vond ik mezelf terug om de buitenruimte eens goed op te ruimen en schoon te maken. We hebben een super gezellig tuinhuis met schuur maar tot nu toe was dat vooral een opslagplaats voor alles wat we even kwijt moesten. Na een grondige schoonmaakbeurt, ziet alles er weer netjes uit. Ik had precies tien minuten om mezelf op te knappen voor de visite kwam. Vandaag was ook de dag dat een 18 jarige Nederlandse jongen met Jeff Bezos de ruimte in. Wat ervaring zal dat geweest zijn. Deze dag wordt ook bekend dat je als gevaccineerde het virus toch kunt doorgeven. Hmmm. Woensdag 21 juli worden er weer veel verse aardbeien gebracht en maak ik weer 15 (!) potten aardbei/rabarberjam. De voorraad groeit niet echt want ik heb veel afnemers. Ik maakte (ook weer in de stille ochtend) precies dezelfde wandeling als gisteren. Ik deed er dit keer 1 minuut langer over. Verder bood ik een tafel die hier nog stond aan op de dorpsapp. De buren (van de honing) waren er heel blij mee. Onze middelste kwam gezellig koffiedrinken. Hij was toch in de buurt. Zijn beste vriend woont aan de overkant van de smalle rivier. Vandaar!
Donderdag 22 juli. De dag dat de naaimachine weer werd afgestoft en ik een zomerjurk naaide van een stofje uit de kringloopwinkel. Oorspronkelijk was het een hoeslakentje voor een baby. Ik kocht er twee als gezellig tafelkleedje en bedacht me dat ik er eigenlijk best leuk een jurk van zou kunnen maken. Zo geschiedde. Vandaag helaas geen wandeling want ik heb mijn teen gruwelijk gestoten tegen de tafel die naar de buren gebracht moest worden. Oeh, wat deed dat zeer. Helemaal bont en blauw. Gelukkig is hij niet weer gebroken. Dat gebeurde me op de dag van aankomst in Zuid- Afrika. De dag voor het huwelijk van onze jongste. Wat heb ik pijn gehad toen. In mijn mooie nieuwe pumps. Oef! Nieuws van de dag: Opening van de Olympische Spelen in Tokyo. Die zouden vorig jaar al plaatsvinden maar wegens corona doorgeschoven naar dit jaar.
Volgende twee bladzijden zijn zomaar wat plaatjes die ik plakte. Dit schrift heeft een paar pagina's over en die vul ik op met dit soort dingen. Gewoon leuk om te doen.
De laatste drie dagen waar ik over schrijf in dit blog, heb ik even in twee delen gedaan. Deze foto is van de linkerpagina. Een roze papier als achtergrond. Zo te zien uit een oude Flow. De flap van de envelop zagen jullie gisteren al. In de envelop mijn schrijfsels op drie verschillende papiertjes. Gewoon wit papier wat ik versierde met een te gek krijtje. Ik kocht ze ooit en heb er veel plezier van. Het zijn waskrijtjes van bijenwas en ik teken en kleur er nu al twee jaar mee en je kunt nog amper zien dat ik ze gebruikt heb.
Bij de rechterpagina gebruikte ik een mooie plaat uit een tijdschrift als ondergrond. Daar overheen vouwde ik om de pagina heen een papiertje van 15 x 15 cm uit zo'n blokje wat hier ook al heel lang ligt. Twee cirkels op elkaar aan de linkerkant. Versierd met een roosje wat ook weer ergens lag te liggen. Januari j.l. nam ik me voor om niks nieuws meer te kopen en te gebruiken wat ik heb liggen. het is zoveel meer dan ik dacht dat het zou zijn. Nu ik zelf niks meer nieuw koop, is het voor anderen ook weer leuk om mij iets cadeau te geven voor mijn verjaardag of zo. En ik ben er nu ook extra blij mee. De kast wordt steeds leger en zelfs kan ik hier en daar alweer een plank leegmaken. Hoe fijn is dat?
Zo naderen we best wel voorzichtig het eind van dit journal. Nog één sessie en dan is het al weer einde verhaal. En dat mag ook wel tijd worden toch? Het is bijna twee maanden geleden dat ik dit alles maakte.

4 opmerkingen:

  1. Ik verbaas me iedere keer weer over je prachtige plaatjes/illustraties/foto's... ALlemaal uit tijdschriften?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt! Flows, Ariadne at home, Daphnes Diary, Libelle's, Margriet, Allerhande, Dirk, Jumbo dat soort spul. Soms al heel oud.

      Verwijderen
  2. prachtig heb je het weer gemaakt mooi blogje om te lezen

    BeantwoordenVerwijderen