maandag 1 augustus 2022

De knoepert...

Vandaag wil ik jullie even meenemen naar mijn verjaardagscadeau. Herinneren jullie je nog dat ik een boomgaard voor mijn verjaardag kreeg? Ik ben er nog steeds zo blij mee. De frambozenstruiken zijn voor de helft doodgegaan. Geen idee waarom. Uitval heb je altijd. Maar zoveel is toch best bijzonder. Nou ja, we zullen de volgende keer maar een ander soort neerzetten. Misschien is daar meer succes mee te behalen. Hier en daar komt er een bloemetje in, dus wie weet... De bramen doen het wel goed en dat is fijn. Want ik heb echt zin in bramensap. Jummie!
De blauwe bessen doen het ook goed. Drie struikjes met lekkers begint al heel voorzichtig te kleuren. Het oranje snoer is van de man. Die was daar net aan het grasmaaien ;-) De kruisbessen vertonen niet veel actie maar dat geeft niet. Laat ze maar lekker wennen aan hun nieuwe plekje.
We lopen even terug de tuin in. Meer naar het huis toe want ik wil jullie het bloemenperk even laten zien. Ik maakte deze foto op 31 mei. Alles was nog fris groen en groeide als een malle. In een van de volgende blogs laat ik jullie zien hoe hard het daarna ging. Hier was de man net klaar met maaien. Zien jullie het? Rechts?
Na de twee groene foto's met weinig kleur lopen we even een stukje verder. Naar de zijkant van het huis. Deze pot moet nog overnieuw gevuld. De plant met munt groeit lekker door maar dat laten we even voor wat het is. Zien jullie wat er nog meer op de foto staat?
Zullen we ze eens van dichtbij bekijken? Het zijn... tadaaaaa... mijn nieuwe laarzen De oude waren helemaal doorgesleten op de zolen en ik kreeg natte voeten. Terwijl laarzen meestal de functie hebben om je voeten droog te houden toch? Ze zijn leuk hè? Toen ik bij de boerenbond was voor stokken en netten (voor de aardbeien) zag ik ze staan. In blauw en rood. Natuurlijk koos ik voor rood. Mijn voormalige lievelingskleur. (de nieuwe is groen) Als ik dan langs mijn auto loop.... haha. Nee grapje. Ze passen goed en zitten lekker. Ik moet er even aan wennen dat ze wat lager zijn maar dat komt vast goed.
En dan nu de titel van dit blog. De knoepert! Wat is een knoepert zullen jullie je afvragen? Nou, dat is een hoorntje met daarin drie bolletjes vanilleijs, met daarop een berg slagroom en wat lekkere aardbeien. De man is er dol op en na een dag hard werken in de tuin in de hitte heeft hij wel een knoepert verdiend. Ik kon er nog net een foto van maken voor hij de eerste hap nam. Hier niet ver vandaan is een boerderij waar de melk van hun eigen koeien meteen verwerkt wordt. Zo lekker! En de mensen daar zijn superaardig. Als je na het avondeten daarheen rijdt, kom je de boer zelf tegen en maak je een praatje met hem. Zelf eet ik geen ijs want ik heb een lactose intollerantie. Sorbetijs vind ik niet lekker. Gelukkig hebben ze er ook goede koffie :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten