donderdag 4 augustus 2022

Bloemen...

Het is zó fijn om bloemen te kunnen plukken uit de tuin en de boel binnen net zo fleurig te maken als buiten. Soms, heel soms, krijg ik een boeketje van iemand anders. Dat was dit keer het geval. Het was een dun bosje en in één vaas kwam het niet goed tot zijn recht. Daarom zette ik elke bloem in een eigen vaasje en werd het ineens een gezellig object op de keukentafel.
Het is gek, maar bloemen uit de tuin hebben iets vrolijks en gezelligs. Ik ben de mooie boeketten van de bloemist een beetje ontwend. Wat gaat dat snel, dat ontwennen. Ze zijn wel veel sneller verwelkt, die leukerds uit de tuin. Daarom vervang ik elke dag één bloem. De grote overvloed buiten past er mooi bij als je uit het raam naar buiten kijkt. De luiken zitten nog stevig dicht want oh oh wat was het een warme dag toen ik deze foto maakte.
Kijk dan! Is dit niet een lief bosje? Ik kreeg het van een klant. Geplukt uit haar tuin. Het geurt heel lekker in de woonkamer en ze stonden meer dan een week te stralen. Ik las ooit ergens dat dit de lievelingsbloemen van Koningin Juliana waren.
Deze bloemen groeien in de border bij een mevrouw hier in het dorp. Ik dronk koffie bij haar en dit was mijn uitzicht. Ik kon het niet goed in 1 foto vangen maar je krijgt een idee. Het was werkelijk prachtig en een lust voor het oog.
In diezelfde tuin, een stukje verderop, stond deze roos. De kleuren waren betoverend mooi en ik zette hem in gedachten al op het verlanglijstje. Helaas vond de man deze kleur afschuwelijk. We gaan eens zien hoe we dat op gaan lossen. Waarom ik in deze tuin was, vertel ik later. Oh, wat lastig moet dat voor jullie zijn. Dat ik in elk blog wel een keer zeg dat ik er later meer over zal vertellen. Ik moet echt de draad weer stevig oppakken. Anders haal ik de tijd nooit in.
Als laatste nog wat buitenbloemen. Deze klaprozen staan bij een huis aan de dijk. Tijdens mijn wandelingen kom ik er langs en het was leuk ze te volgen. Van de dikke knop naar de zaadbollen die ze uiteindelijk werden. Zomaar zo'n randje langs een muurtje en toch... ik hou d'r van. Overal bloemen hier, waar je ook kijkt. Heerlijk! Het is echt zomer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten