maandag 15 augustus 2022

Rommeltje #2...

Een van de grote voordelen van het wonen in dit dorp is dat er nooit parkeeroverlast is. In onze vorige woonplaats was dat wel anders. Ik vertelde daar eerder over. Hier en daar staat wel eens een auto verkeerd geparkeerd maar dat is meestal omdat het niet altijd duidelijk is waar de grens van openbaar en privegrond is. Zo ook dit keer. Een van de bewoners stuurde een grappige foto van zijn geblokkeerde auto. Hij kon zijn oprit niet af. Het duurde even voor de eigenaar gevonden was, maar ook deze situatie werd weer opgelost.
We hebben een grote zolder in dit huis en de kleintjes hebben er een eigen kamer. Helaas slapen ze tussen de dozen met rommel van mij. Maar, zoals ik al eerder schreef, daar wordt aan gewerkt. Aan het eind van juni was ik zover dat ik de bedden van elkaar kon halen zodat ze een echte eigen ruimte hebben. Hoera!
Tijdens mijn ochtendwandeling zie ik hier en daar nog de laatste resten van de feestweek. Hier bijvoorbeeld nog de stokken waar de vlaggetjes aan bevestigd waren. Ze zijn ooit speciaal voor deze gelegenheid gemaakt. Ze worden bewaard bij iemand in de schuur. Laten we hopen dat ze volgend jaar weer gebruikt kunnnen worden. Dat zou mooi zijn toch?
Op diezelfde wandeling kwam ik deze schapen tegen. Skaapies noemen de kleintjes uit Kaapstad ze. De skaapies zijn ontdaan van hun winterjasje en dat was maar goed ook want eind juni werd het al best een beetje warm overdag. Deze dames hebben een heerljk plekje aan de voet van de dijk. Ze houden het gras goed kort en kunnen, als het warm wordt, lekker in de schaduw van de bomen liggen luieren.
Als laatste wil ik jullie de mini kiwi's laten zien. Ze groeien bij iemand in de tuin die niet ver van de schapen aan de dijk woont. Ik heb eerlijk gezegd nooit eerder kiwi's zien groeien. Veel te koud, maar nee. Dit is een speciaal ras dat bestand is tegen de kou. Leuk hè?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten