maandag 29 augustus 2022

Ditjes en datjes #2...

Lieve help! Ik kan gewoon niet geloven hoe snel de dagen voorbij vliegen. Het is al weer 12 dagen geleden dat ik hier een blog met jullie deelde. De dagen zijn van de vroege ochtend tot de late avond gevuld met bezigheden. Allemaal even fijn en interessant. Maar het houdt me wel weg bij de laptop. Eigenlijk best prima toch? Het fotoalbum is weer open en we gaan eens kijken wat er te zien is. Kijken jullie mee?
Ik begin met een tafelbloemstuk. Het stond op tafel bij onze buurvrouw. In ons kleine dorp is natuurlijk geen restaurant maar dat vindt niemand erg want er zijn her en der regelmatig eettafels. Je krijgt dan een mailtje dat iemand een eettafel organiseert en daarvoor kun je je dan aanmelden. Dit keer bij de buurvrouw dus. Je betaalt 25 euro en daarvoor krijg je: een amuse, een voorgerecht, een hoofdgerecht en een toetje. Als je wilt koffie/thee met wat lekkers. Inclusief twee glazen wijn. Je zit dan aan een lange tafel in de keuken en moet maar afwachten naast wie je terecht komt. En dat heeft al zoveel leuke gesprekken en ontmoetingen opgeleverd. I love it! Echt een tof idee. Het eten was heerlijk by the way!
Dan even een paar foto's van wat wandelingen. Een update van alles wat groeit en bloeit. Zoals de oude notenboom aan de dijk hier vlakbij. Het belooft volgens de kenners een goed walnotenjaar te worden. Nou, dat komt mij heel goed uit want ik ben er dol op.
Hier een voortgangsfoto van het rommelige veld. Er staat veel 'onkruid' tussen maar het lijkt er op dat hier toch uien groeien? Dit is het veld naast de wijnboerderij. Het was al eens eerder te zien hier op het blog.
Deze kat woont daar niet ver vandaan. Altijd als hij me ziet komen komt hij over de oprit naar de straat. Het is de kat van de B en B eigenaren die daar wonen. Hij wordt echt heel veel geknuffeld door de gasten daar. Een oud baasje maar hij vangt nog veel muizen en ander ongedierte. Ik zal eens vragen hoe hij heet. De b&b heet De Achtertuin. Je kunt er goed slapen en krijgt er een superlekker ontbijt. De bloementuin is werkelijk sprookjesachtig.
Over bloemen gesproken.... Mijn bloemenstrook komt ook steeds meer tot leven. Gek genoeg komen er nu andere bloemen naar boven als vorig jaar. Misschien dat dit de vroegere bloeiers zijn. We gaan het zien en blijven het volgen. Voor nu laat ik het hierbij. De wasmachine is klaar en het weer is mooi genoeg om alles lekker buiten aan de lijn te laten drogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten