dinsdag 10 mei 2022

Kleuren en zo meer...

Over een poosje wordt ons huis geschilderd aan de buitenkant en dat is hard nodig. De blauwe kleur die er nu opzit is verkleurd tot een blauw paarse kleur en de lichte kleur is juist een soort van lichtgrijs zand geworden. Tijd voor een schilderbeurtje daarom maar. Maar wat voor kleur kies je? Als het goed is, kijk je er toch minstens een jaar of vijf naar en dan moet het wel naar je zin zijn toch? Ik denk dat we wat moois hebben gevonden. Maar echt zeker weten we dat pas als de kleur er ook echt opgeschilderd wordt. We gaan het zien t.z.t.
Ondertussen vond ik deze vaas. Hij zit helemaal vol met vlinders en is vrij groot. Toen de buurman hier een paar weken geleden met een bos forsythia takken voor de deur stond vond ik dat precies de goede match. Ik zette ze zolang even in het winkeltje om de boel daar wat op te fleuren en kreeg er veel commentaar op. Het bleken de kleuren van de vlag van Oekraïne te zijn. Nou, dat was mij niet eens opgevallen (hoe kan dat toch hè). Maar goed. De bloemen vielen uit en de takken werden groen. Dat gaf weer een heel ander effect. Daarna kwam een buurvrouw perentakken brengen. Die staan er nu in. Een heel laat soort peren. Ik leer steeds meer over vruchtbomen en hun bloei en groeitijd. Over een paar jaar weet ik het vast allemaal. Nu nog even dooroefenen ;-)
Verder wilde ik zelf bloemen maken. Ik speelde al een tijdje met dat idee. In een grijs verleden deed ik dat ook al eens en zag daar een foto van terug op een of andere site. Je maakt dan pompons, steekt daar een plantenstokje door en zet ze in een vaas. Het geeft een leuk effect. Maar waar had ik de pomponmakers ook al weer opgeborgen. Ergens hier in mijn werkkamer? Op zolder in een van de vele vele onuitgepakte verhuisdozen? Na heel lang zoeken bleken ze dichterbij dan gedacht. Ik had ze waarschijnlijk al eens eerder gezocht en gevonden en weer opgeruimd.Gelukkig vond ik ook veel andere spulletjes die ik niet zocht maar me wel weer op ideeën brachten. Zo was de zoektijd geen verloren tijd.
Maakte ik ook nog collages? Jazeker deed ik dat. Hier zie je ze. Aan de linkerkant veel vrouwen. Ik vond de tekst er wel bij passen. Vrouwen kunnen soms zo hard zijn naar elkaar. Rechts de makke van mijn leven. Te veel dingen zijn er om nieuwsgierig naar te zijn. Er is nog zoveel te ontdekken in het leven. Het zit me wel eens dwars maar meestal vind ik het Heerlijk! Ik moet er niet aan denken om op de bank te zitten en me te vervelen.
In de kast op mijn werkkamer staat een bakje met uitgeknipte quotes. Het is leuk om daar wat doorheen te rommelen als ik een collage gemaakt heb. Deze past erg goed bij mij vinden de mensen om me heen. Het is niet iets wat ik nastreef en ik ben er zelfs niet trots op maar het is. Wat dat betreft lijk ik veel op mijn vader. Die heeft dat ook. Hij is er 88 mee geworden, dus ik maak me er niet al te veel zorgen over.
De laatste foto vond ik nog in mijn fotomapje. Ik maakte hem op 13 maart j.l. Het blijft nog steeds weer een wonder hoe de natuur zich steeds ontwikkelt. Als ik elke dag een foto zou maken van deze boom, zou het elke dag een totaal andere foto kunnen zijn. Het is zo bijzonder en zó fijn om daar elke dag tussen te mogen lopen en genieten. En dat is precies wat ik nu ook weer ga doen. Een wandeling maken op de dijk. Tot de volgende keer. Dagdag!

4 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige vaas laat je daar zien! Ik wil wel geloven dat die takken daar prachtig in stonden. Maar..., zo vroeg ik me... zou je daardoor op een nieuwe kleurencombinatie gekomen zijn voor het verfwerk? Ik ben benieuwd...
    Opruimen of iets opzoeken... het is altijd weer verbazingwekkend wat je tegen komt en hoe het je inspireert tot... En wat een prachtige collages maakte je weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een supervaas hè. Ik zal straks eens op de onderkant kijken. Iemand zei me dat het ooit een hele dure was. We gaan het zien ;-)

      Verwijderen
  2. Wat een mooie vaas die wil je altijd vol bloemen hebben of in dit geval takken .heerlijknook dat rommelen in je knipsels zijn zijn weer mooi je collages

    BeantwoordenVerwijderen