donderdag 18 oktober 2018

Sigarenbandjes...

Donderdag 20 september 2018. Oi oi oi wat heb ik jullie weer lang laten wachten op een nieuw blog. Ik heb echt ontzettend veel 'avonturen' beleefd en wil die graag met jullie delen. Elke dag een blog was mijn streven per 1 januari j.l. en dat lukt ook wel qua schrijven en onderwerpen. Het lukt me alleen niet om het goed in te delen. Eigenlijk zou je een vast moment in de dag moeten gaan zitten en het dan gewoon DOEN! Doen, Tineke. Niet denken dat je het gaat doen ;-) Ik geef mezelf nu een figuurlijke schop onder de **** dat begrijpen jullie. 


Ik pak de draad op waar ik hem liet liggen en dat was op 19 september. Aan de datum bovenaan dit blogje kun je dat zien. Dus niet de datum van schrijven (dat is vandaag) maar net daaronder in het bericht zelf. Denk dus niet dat je computer kapot is of dat er iets anders aan de hand is. Ik schrijf soms dagen niet en dan, op een rustig moment, weer een paar blogjes achter elkaar. Tot ik weer bij ben en dan neem ik mezelf Natuurlijk voor om elke dag op een vast tijdstip ....... :-))) Right! Laat ik maar snel vertellen wat ik vandaag vertellen wilde.


Ik vertelde vorige keer over de sigarenbandjes van pa. En dat ik ze leuk verkoop op MP. En ook hier in het winkeltje trouwens. Het geld gaat naar pa en hij doet er leuke dingen me met zijn achterkleinkinderen. Dat vertelde ik al :-) Nu hoeft niet alles ten gelde gemaakt worden en daarom geef ik zo hier en daar een en ander weg. Dat vind ik eigenlijk net zo leuk. Ik heb al een tijd niets meer weggegeven op het blog. De fleur was er een beetje af en ik had besloten het niet meer te doen. Er zijn zoveel plekken waar je de meest fantastische dingen kunt winnen en krijgen waarom zou je mee willen doen hier op mijn onbenullig blogje. Bovendien deden steeds dezelfde mensen mee. Of werd er niet gereageerd als iemand gewonnen had. Mopper mopper....Maar nu, na een lange tijd ga ik het toch weer doen. Niets veranderlijker dan een mens. Dusssssss geeft ik een setje sigarenbandjes weg aan iemand die dat leuk vindt. Laat een reactie achter als je een setje wilt ontvangen. Wat ik leuk zou vinden is dat je een herinnering deelt. Misschien een opa die rookte. Of een oom die van die mooie ringetjes kon maken. Misschien vond je de sigarenlucht vreselijk (zoals ik) Misschien....


Het is een tijd die vrijwel niet meer bestaat. Nog maar heel zelden zie je een sigarenroker. En dat is maar goed ook want gezond zijn ze natuurlijk niet. Wat blijft zijn de herinneringen en de soms echt mooie sigarenbandjes. Ik ga alvast wat leuks bij elkaar zoeken voor je..... Laat ik er maar geen datum aanhangen. Doe maar gewoon mee en dan als het goed voelt, trek ik een naam uit de hoge hoed. Zullen we het zo afspreken? No pressure. Lekker relaxed. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten