maandag 22 oktober 2018

Een jaar geleden....

21 september 2018. Ik zag laatst een promo voorbijkomen op tv over een programma waarin gasten vertelden wat ze een jaar vanaf nu zouden willen kunnen/bereikt willen hebben. Ik moest daar aan denken toen in net stond te strijken. Tijdens het doen van de huishoudelijke klussen denk ik dan aan dat soort dingen. Een jaar geleden maakte ik de foto's die ik hier bij het blog laat zien. En ik dacht er aan of het me zou lukken een jaar later deze trap op te lopen. De dag daarna werd ik geopereerd en kreeg ik in een keer twee nieuwe knieprotheses. 


Mensen uit de omgeving van Den Haag kennen de locatie waarschijnlijk wel. Het is de trap naar het Hemels Gewelf. De trap tegenover restaurant De Haagse Beek. Eigenlijk is het in Kijkduin bedenk ik me nu. Ik zat daar dan te eten en keek naar de mensen die naar boven liepen en genoten van het uitzicht. Ik wenste dat ik ook boven kon gaan kijken. Misschien na de operatie dacht ik dan....


Vandaag is het een jaar verder en moet eerlijk zeggen dat ik nog niet boven ben geweest. Ik heb wel een poging gedaan maar het is een vervelende trap. De treden zijn een soort van uitgehold en er is geen leuning om je aan vast te houden. Bovendien is het behoorlijk hoog en heb ik een soort van hoogtevrees ontwikkeld. Deze wens is niet uitgekomen maar gelukkig zijn er nog genoeg andere trappen om wel op en af te lopen. Jullie willen niet weten wat een geluksgevoel dat nog steeds geeft. De trap nemen in plaats van de lift. Of nog eens een keer extra naar boven lopen hier in huis. Het was geen gemakkelijk jaar. De therapie, de peesontstekingen, de reuma, de extra ingreep waarvoor ik terugkomst naar het ziekenhuis, andere therapie en elke dag maar weer de oefeningen doen. Ik zal nooit meer 100% worden maar ik kom wel dicht bij 85% en daar ben ik dik tevreden mee. Een jaar geleden....

2 opmerkingen:

  1. Nou heel knap toch!!....goed gedaan hoor !...en ach laat het los de dingen die je niet meer kunt en blijf kijken naar wat je allemaal nog wel kunt !....liefs Ria 💕

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk Ria. Ik ben hard aan het oefenen met loslaten :-)

      Verwijderen