dinsdag 4 september 2018

Terug naar 'normaal' ...

Maandag 27 augustus 2018. Na de feestweek die zaterdagavond eindigde met feestelijk vuurwerk had ik eigenlijk wel verwacht dat het zondag rustig zou zijn in het dorp, maar nee. Een keer per maand is het hier koopzondag en dat was precies de zondag na de feestweek. En warempel was het weer druk op straat en kochten de mensen weer van alles. Ook was het druk in de wateren van het Westland. Jongeren varen hier vaak wat rond met hun boot vol vrienden op zondagmiddag. Kratjes bier in het midden. De radio bovenop en varen maar. Ze komen langs op ongeveer 100 meter van ons huis maar zelfs met de ramen dicht kan ik meestal moeiteloos horen wat ze voor muziek hebben aanstaan. Soms zelfs voel ik de bassen in mijn buik. Dan dreunt en davert het. Maar nu, op maandag 27 augustus is het welletjes en wil iedereen weer terug naar 'normaal'.


Genoeg gefeest, we gaan weer aan de slag, zei een van de buren vanmorgen. De kinderen gingen weer naar school en vanaf morgen gaan ook de jongeren van het voortgezet onderwijs weer aan de slag. Het is goed zo. Ik heb ook weer erg veel zin in normaal. In het ritme van alledag. In het werk in en om het huis maar vooral heb ik zin om de draad weer op te pakken wat mijn 'winkeltje' betreft. Ik hoor jullie nu denken.... ;-) De badkamer is al schoon en de bedden voorzien van schoon beddengoed. Het is nu tijd voor koffie. Even pauze en dan snel weer verder. Dagdag!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten